Volkswagen T-Cross vstupuje na český trh. Inspiraci od něj brala i Škoda

Slavná německá značka vábila celý svět na svůj nový model celou řadou upoutávek a nyní se jej konečně dočkali i zákazníci na českém trhu. Co nám tedy přinese?

Ačkoliv bychom si toho sami jen těžko všimli, tak se T-Cross pohyboval mezi námi již několik týdnů předtím, než byl oficiálně odhalen. V té době jej však maskovalo přestrojení, díky němuž nám tato novinka unikla.

Volkswagen se snažil opět o něco pozvednout hranice možností, a tak si kromě prezentace, jež zahrnovala klíčové motto „Jsem cool“, vyladil vozidlo širší škálou odstínů, kterým dominují barevná kola či výraznější a ostřejší design.

Uvnitř se nám pro změnu nachází speciální volat, s jakým jsme se doposud ještě nesetkali. Chybět nám nebude ani digitální štít, výše ukotvená sedadla nebo posuvná zadní lavice, která dokáže zvětšit objem zavazadelníku až o 455 litrů.

Již teď je nadmíru zřejmé, že se nám pod kapotou v základní verzi nebude schovávat nic jiného než benzinový tříválec 1.0 TSI. Dále tu pak budeme mít i benzinový čtyřválec 1.5 TSI a naftový čtyřválec 1.6 TDI.

K prvnímu uvedenému pohonu máme přiřazený výkon 70 kW (při 5500 otáčkách) a 175 Nm točivého momentu dostupného již od dvou tisíc otáček.

S druhou přidruženou verzí máme výkon 110 kW (při 5000 otáčkách) a 250 Nm dostupného v rozmezí od 1500 do 3500 otáček.

U třetí varianty se opět vracíme k základní hodnotě 70 kW (od 3250 do 4000 otáček) a 250 Nm točivého momentu.

Co se ceny týče, ta u nás pro standardní verzi začíná na hodnotě 437.900 korun (benzinový tříválec), přičemž ta silnější by měla stát o 20 tisíc více.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky