Volkswagen odhalil třetí generaci modelu Lavida. Těšit se na něj mohou především zákazníci v Číně
O další novinku, kterou byste si tak trochu v dnešním dni mohli splést s Passatem, se postarala německá automobilka Volkswagen, která chce potěšit své příznivce zejména na asijském trhu. Lavida je například v Číně nabízena již deset let a nyní se těší ze své nové podoby.
A ačkoliv se pro nás nemusí jednat o nic velkého, jelikož do Evropy nám tento povedený kousek s největší pravděpodobností nezamíří, pak alespoň z hlediska pokroku doby se jedná o další krok směrem kupředu. Třetí generace modelu Lavida je o něco sportovnější, modernější, větší a z hlediska interiéru stále prostornější.
Vzhledem k nedostatku informací, jaké nám byly poskytnuty, si veškeré druhy motorizací nepředstavíme. Podstatné však je, že ať už technici z německé stáje přijdou s čímkoliv, můžeme pokaždé očekávat benzinový pohon (hovoří se o patnáctistovce a dvanáctistovce s přibližně 116 koňmi), který bude k dispozici převážně s pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Když Volkswagen představil svou novinku v Pekingu, tedy v místě, kde se z její účasti těší nejvíce příznivců, poodhalil nám něco málo z technických doplňků a zároveň délkových parametrů vozu. Ty nám říkají, že je auto dlouhé 4541 mm (o 78 mm více než jeho předchůdce), široké 1806 mm a vysoké 1488 mm. Co se délky rozvoru mezi oběma nápravami týče, pro ni je udávána hodnota 2635 mm.
Přesuneme-li se dovnitř, zde nám vládne nový dotykový displej systému infotainmentu či univerzální volant (s tlačítky na ovládání hlasitosti, telefonu, palubního počítače, jízdních asistentů, stanic rádia a dalších). Automobilka se také chlubí svou dvouzónovou klimatizací, díky níž si jak spolujezdec, tak řidič může nastavit svou vlastní teplotu. Ta by však měla být součástí pouze příplatkové výbavy.
Volkswagen vedle Lavidy přivezl do Číny i Touareg a koncept I.D. Vizzion, tedy modely, jež byly představy letos na proslulém autosalonu v Ženevě. Hlavní důvod, proč se do této exotické země vydávají znovu, je v bujné prodeji, jelikož rovnou 3,2 milionů jeho vozů zde v minulém roce našlo svého nového majitele.
A jaká má být cena našeho vozu třetí generace? Prozatím se mluví o 13 tisících euro, což v přepočtu dělá přibližně 330 tisíc korun.