Toyota Supra je zpátky! Ohromí vás svou elegancí

Toyota Supra se oficiální po sedmi letech opět vrátila. Své příznivce láká na řadu vychytávek, jež se nesou na nádechu moderního vzhledu.

Dřívější maskovaný prototyp, který se dlouhé týdny proháněl na silnicích, je dnes už legendou. Nová Toyota Supra je oficiálně zde a skutečně se jedná o fantastický počin.

V kokpitu na nás čekají nízko ukotvená sedadla, což znamená, že automobilka myslela na správné sportovní kouzlo svého kousku. K tomu nás zde doprovází digitální přístrojový štít, sportovní volant a celá řada tlačítek. Ta se nacházejí všude možně, i na dveřích. Ovládáme jimi například klimatizaci a svícení.

Ti vnímavější z nás jistě zaznamenali, že se jedná o podobné rysy, jakými se prezentuje bavorský gigant BMW. Vesměs je to pravda, protože jak Supra, tak i jeden z posledních kousků BMW Z4 sdílí stejnou platformu. Jediný rozdíl mezi nimi je v tom, že německá stáj bude s tímto podpisem uveřejňovat pouze otevřená vozidla, zatímco ta japonská zase ta zavřená.

Nahlédneme-li pod kapotu, nalezneme zde třílitrový řadový šestiválec s jedním dvoukomorovým turbodmychadlem, jenž disponuje 340 koňskými silami a maximálním točivým momentem o hodnotě 500 Nm. Na silnici tuto sílu převede skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

Bezpochybnou výhodou jsou dále jízdní režimy. Řidič si může volit mezi Normal a Sport, přičemž z nuly na stovku se auto dostane za 4,3 sekundy.

Dle aktuálních informací je nová Supra dostupná už i na českém trhu. Její cenovka se pohybuje okolo 1,8 milionů korun.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky