Test Lexusu LC 500, dokonalá jízda se smyslem pro detaily

Lexus LC 500, jenž byl postaven na nové platformě Lexus GA-L, s níž jsou spojena veliká očekávání, byl mnohými označen za auto roku. Se smyslem pro veškeré detaily hlavně v interiéru vozidla nejsme zase až tak daleko od pravdy. 

Nenadarmo je nový Lexus synonymem slova luxus. Model LC 500 není nic jiného než vysněné, luxusní kupé, které dbá na komfort a kvalitu z jízdy. Japonská automobilka se zaměřila hlavně na obvyklé snížení hmotnosti, které je trendem poslední doby, s čímž jde ruku v ruce i využití lehkých a přitom naprosto pevných materiálů. Konstruktérům se po několikaměsíčním snažení podařilo vyvinout hliníkový podvozek s dvojitým víceprvkovým zavěšením vpředu a dynamickým řízení kol zadní nápravy. To je doprovázeno vysokopevnostní ocelí, jež zdobí konstrukci celého vozidla, a na přání dodávanou karbonovou střechou. Testovaná platforma Lexus GA-L se v budoucnu stane první volbou u všech modelů vozidel, které budou využívat pohonu kol zadní nápravy a motor mít přitom uložený vpředu. 

Celkový vzhled Lexusu LC 500 je ověnčen několika nadčasovými doplňky s dokonalou tvarovou vyvážeností. Od roku 2012 automobilka u všech svých nových vozů používá trochu ostřejší tvary, jejichž změny se v blízké době pravděpodobně nedočkáme, avšak pokud se bude stále jednat o takto dobré sladění, moc lidí si patrně stěžovat nebude. Zvláštní pozornost je třeba věnovat čočkám čelních světlometů, které jsou jedny z nejtenčích, s jakými se můžeme na současném trhu setkat. Zadní světlomety oproti tomu za sebou zanechávají skvostnou světelnou stopu, díky čemuž auto hlavně v noci při svižné rychlosti vypadá naprosto skvěle. 

Při přesunu do interiéru vás obklopí řada luxusních prvků, jež berou veškerý ohled na potřeby řidiče. V popředí nás zaujme moderní palubní deska s panelem pro ovládání klimatizace a také adaptivní přístrojový štítí, na němž si můžeme zobrazit veškeré důležité informace. Celkový rozvor kupé mezi nápravami činí 2870 mm, což znamená, že si dostatek prostoru s ohledem na všechny typy postav užijí i spolucestující. Ovládání jízdních režimů se zaměřuje na individuální potřeby zákazníka, které si každý z nás může předem přednastavit. Ty se dají měnit z tzv. výčnělků vedle přístrojové desky, kde levým volíme mezi režimy a pravým vypínáme stabilizaci. 

Pod kapotou se nachází oblíbený atmosferický osmiválec o objemu pěti litrů s výkonem 351 kW/477 koní (od 7100 otáček) a maximálním točivým momentem 540 Nm (dostupným již od 4800 otáček). Jak už je známo, veškerá hnací síla putuje na zadní kola, a to nově přes desetistupňovou automatickou převodovku, která je podle posledních ohlasů minimálně stejně rychlá jako klasické dvouspojky, ne-li rychlejší. Zrychlení z nuly na sto je možné za 4,7 sekundy a maximální rychlost nám vyvrcholí při 270 km/h. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky