Test Lexusu LC 500, dokonalá jízda se smyslem pro detaily
Lexus LC 500, jenž byl postaven na nové platformě Lexus GA-L, s níž jsou spojena veliká očekávání, byl mnohými označen za auto roku. Se smyslem pro veškeré detaily hlavně v interiéru vozidla nejsme zase až tak daleko od pravdy.
Nenadarmo je nový Lexus synonymem slova luxus. Model LC 500 není nic jiného než vysněné, luxusní kupé, které dbá na komfort a kvalitu z jízdy. Japonská automobilka se zaměřila hlavně na obvyklé snížení hmotnosti, které je trendem poslední doby, s čímž jde ruku v ruce i využití lehkých a přitom naprosto pevných materiálů. Konstruktérům se po několikaměsíčním snažení podařilo vyvinout hliníkový podvozek s dvojitým víceprvkovým zavěšením vpředu a dynamickým řízení kol zadní nápravy. To je doprovázeno vysokopevnostní ocelí, jež zdobí konstrukci celého vozidla, a na přání dodávanou karbonovou střechou. Testovaná platforma Lexus GA-L se v budoucnu stane první volbou u všech modelů vozidel, které budou využívat pohonu kol zadní nápravy a motor mít přitom uložený vpředu.
Celkový vzhled Lexusu LC 500 je ověnčen několika nadčasovými doplňky s dokonalou tvarovou vyvážeností. Od roku 2012 automobilka u všech svých nových vozů používá trochu ostřejší tvary, jejichž změny se v blízké době pravděpodobně nedočkáme, avšak pokud se bude stále jednat o takto dobré sladění, moc lidí si patrně stěžovat nebude. Zvláštní pozornost je třeba věnovat čočkám čelních světlometů, které jsou jedny z nejtenčích, s jakými se můžeme na současném trhu setkat. Zadní světlomety oproti tomu za sebou zanechávají skvostnou světelnou stopu, díky čemuž auto hlavně v noci při svižné rychlosti vypadá naprosto skvěle.
Při přesunu do interiéru vás obklopí řada luxusních prvků, jež berou veškerý ohled na potřeby řidiče. V popředí nás zaujme moderní palubní deska s panelem pro ovládání klimatizace a také adaptivní přístrojový štítí, na němž si můžeme zobrazit veškeré důležité informace. Celkový rozvor kupé mezi nápravami činí 2870 mm, což znamená, že si dostatek prostoru s ohledem na všechny typy postav užijí i spolucestující. Ovládání jízdních režimů se zaměřuje na individuální potřeby zákazníka, které si každý z nás může předem přednastavit. Ty se dají měnit z tzv. výčnělků vedle přístrojové desky, kde levým volíme mezi režimy a pravým vypínáme stabilizaci.
Pod kapotou se nachází oblíbený atmosferický osmiválec o objemu pěti litrů s výkonem 351 kW/477 koní (od 7100 otáček) a maximálním točivým momentem 540 Nm (dostupným již od 4800 otáček). Jak už je známo, veškerá hnací síla putuje na zadní kola, a to nově přes desetistupňovou automatickou převodovku, která je podle posledních ohlasů minimálně stejně rychlá jako klasické dvouspojky, ne-li rychlejší. Zrychlení z nuly na sto je možné za 4,7 sekundy a maximální rychlost nám vyvrcholí při 270 km/h.