Subaru odtajnilo největší model v historii značky
Největší Subaru historie je tady. Prostorný interiér, který nabídne tři řady sedadel a pojme až osm pasažérů se představil na autosalonu v Los Angeles, kde se také začne prodávat. Do Evropy se prozatím ale bohužel nepodívá.
Subaru Ascent je opravdu úchvatný a jeho velké rozměry ocení zejména početné rodiny s několika dětmi. Přesto na Evropu dolehl smutek, když se dozvěděla, že si japonská automobilka svůj klenot ponechá prozatím jen ve Spojených státech, kde jdou vozy podobných rozměrů přímo na roztrhání. Vysoce variabilní vůz přitom znamená obří průlom značky směrem kupředu. Interiér nabídne až devět různých poloh uspořádání, díky čemuž si zákazníci sami vyberou, kde budou sedět a kam naopak vloží svůj náklad.
Aby bylo možné takových rozmerů vůbec dosáhnout, vůz musel být postaven na zcela nové platformě, s jejíž podobností jsme se setkali například u vozů Impreza či XV. Není pro nás tedy žádným překvapením, že celková délka Ascentu bez pouhých dvou milimetrů měří rovných 5 metrů. Pro bližší přehled tu máme zveřejněnou i šířku (1,93 metru), výšku (1,87 metru) a rozvor mezi nápravami (2,89 metru). Světlá výška o 220 milimetrech jen zvýrazní užitečné vlastnosti vozu, který se neztratí ani při jízdě na náročnějším terénu.
Ascent se bude prodávat výhradně s pohonem všech čtyř kol, což je u auta podobných rozměrů celkem logické. Víc možností nám nepřinese ani nabídka motorizací, takže všichni zákazníci se pod kaputou setkají čtyřválcovým přeplňovaným boxerem o celkovém výkonu 194 kW (při 5600 otáčkách) s maximálním točivým momentem 374 Nm, jež je dostupný již od 2000 otáček. Veškerou hnací sílu pak dostaneme na silnici prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.
Aby toho nebylo málo, zákazníci se v základním vybavení budou moct těšit na odvětrávaná sedadla (s čímž se u vozů této japonské značky setkáváme vůbec poprvé), klimatizaci, jejíž ovládání bude přístupné i pasažérům vzadu, sedm airbagů, panoramatickou střechu a přitom stále na dostatek volného prostoru.
Z bezpečnostní výbavy se tu setkáme se systémem EyeSight, jež se dá považovat za vaše druhé oči, neboť bude s předstihem detekovat možné nebezpečí v terénu a následně automaticky brzdit. K dispozici je i set kamer (včetně té klasické přední a zadní), které nám mohou promítat obraz do zpětného zrcátka, a chybět nebudou ani vysoce výkonná natáčecí světla.
Z jízdních vlastností se nemůžeme těšit na něco, co by se nedalo očekávat. Vše je přizpůsobeno maximálnímu pohodlí, což zahrnuje jak dobrou průchodnost náročnějším terénem, tak i svěží průjezd po dálnici. K prvním zákazníkům se Subaru Ascent dostane již v létě následujícího roku, přičemž samotná výroba se prozatím plánuje pouze v Indianě.