Stovka pod dvě sekundy? Pininfarina má jasnou vizi
Jak daleko může člověk zajít a co všechno k tomu potřebuje, aby mohl překonal hranice nemožného? Na tuto otázku se celé roky pokoušela najít odpověď indická společnost Mahindra & Mahindra, v jejímž vlastnictví je většina akcií italské Pininfariny, a konečně, jak se zdá, přišla s jasnou vizí. Tu budeme moct do dvou let poznat i my.
Nový hypersportovní automobil, který vzejde ze současného konceptu Pininfarina H2 Speed, se světu představí sce až v roce 2020, ovšem nadšení z možného poboření světového rekordu bylo tak veliké, že nám jsou jisté informace odhalovány už nyní.
Hlavní cíl, jenž si zkušení technici stanovili, je rychlostní dominance, díky níž za sebou nechá taková velká jména, jako je Bugatti Chiron nebo Koenigsegg Agera RS, tedy vůz z dílny švédského výrobce Koenigsegg, který na počátku aktuální roku překonal rychlostní rekord právě konkurenčního Bugatti. 457,5 km/h mu bylo naměřeno na nevadské trati z Las Vegas do Pahrumpu, kde v obou směrech zaznamenal průměrnou rychlost 447,6 km/h, přičemž ta nejvyšší rychlost dosáhla prvně zmíněné rekordní hodnoty.
Ambice indických mistrů se sice nedají nijak podcenit, ale pokud budou chtít překonat tento rekord, musí přijít s něčím originálním, neboť je možné, že do dvou let se světu představí nová Agera, jejímž cílem je také podobné posouvání laťky až za hranice mnohdy nepředstavitelných možností. Zatímco Švédská firma má políčeno na metu 480 km/h (300 mil za hodinu), tak Mahindra & Mahindra za spolupráce s designerským studiem v Turíně půjde v první řadě po zrychlení. Klasická měřící hodnota z nuly na sto by rozhodně neměla trvat déle než dvě sekundy.
Co k tomu bude potřeba? Hlavní roli vedle výkonu hraje i hmotnost, proto se celý nový vůz podobně jako současný koncept ponese na vlně karbonových doplňků, které začnou tvorbou karoserie a mimo jiné se nám přesunou i do interiéru. Vše bude sestaveno takovým způsobem, aby byla udržena harmonie, jež je specifická pro vozy prezentující se pod značkou Pininfarina, což je sladění techniky, aerodynamiky, udržitelnosti a v našem případě především rychlosti.
Pohonné ústrojí pro H2 Speed tvoří vodíkový speciál GreenGT, v jehož popředí stojí dva elektromotory produkující v součtu 510 koní. Maximální rychlost pro tento model činí 300 km/h a zrychlení z klidu na sto je možné za 3,4 sekundy. Podrobné technické informace týkající se přípravy nové verze nám zatím odhaleny nebyly, ovšem dá se očekávat, že jako je tomu v případě design, se setkáme s podobným základem i pod kapotou.
Aby se celá věc dotáhla ke zdárnému konci, bude prozatím bezejmenný dravec silnic spolupracovat s chorvatskou společností Rima, která se pokusí tuto vizi převést ve skutečnost. Zdali ovšem bude první, komu se podaří pokořit hranici zrychlení pod dvě sekundy, to se netuší, jelikož ve hře zůstává i několik dalších tvůrců. Jedním z nich je například i nová Tesla Roadster, jejíž výrobci slibují zrychlení na 100 km/h již za 1,9 sekundy.