Společnost Bentley Motors obohatila svou sbírku o nový model Continental GT

Po 14 letech čekání to vypadá, že jsme i od britské automobilky konečně dočkali nové generace, jež se světu představí v podobě luxusního kupé. To bude poprvé k vidění na německém autosalonu ve Frankfurtu, avšak několika nejmodernějšími technickými kousky se můžeme pokochat již teď. 

Komu by se na první pohled zdálo, že tato slavná britská značka prošla pouze takovým větším faceliftem, nebude daleko od pravdy. Když se ale pozastavíme nad očekáváním, sám generální ředitel britské automobilky Wolfgang Dürheimer staví Bentley do čela nejluxusnějších vozů kategorie Gran Turismo, nemluvě o tom, jak velký krok kupředu to znamená pro další vývoj společnosti. 

V pořadí tedy třetí generace Continental GT vyobrazuje nejvyšší úroveň ručně vyráběného kupé, které se může pochlubit jak mimořádně skvělými jízdními vlastnostmi, tak zároveň nejmodernější technikou, jíž vévodí multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou, head-up displej či úplně nový digitální přístrojový štít. 

V porovnání s předchozí verzí nám hliníková karosérie zajistila snížení váhy až o 85 kg, ovšem celková hmotnost vzhledem k vybavení a luxusu, jímž se vůz prezentuje, stále činí nemalých 2250 kg. Další jisté změny zaznamenala i samotná velikost vozidla, za čímž stojí kupříkladu posunutí předních kol o 135 mm více dopředu, což mělo za příčinu jak prodloužení kapoty, tak snížení čelních partií. Celková délka tedy činí 4 805 mm. Bentley rovněž u nového modelu počítá se zcela zrevidovaným vzduchovým podvozkem, který nyní používá tříkomorový systém (v nejměkčím nastavení přijme až o 60% více vzduchu), díky čemuž si všichni cestující užijou ještě více jízdního komfortu i dynamických vlastností. 

Nabídka motorizací nabídne osvědčenou W12 od Volkswagenu, která je doplněna o daleko lepší výkonnostní parametry. Tento šestilitrový dvanáctiválec se nyní může pochlubit výkonem 635 koní (467 kW) dostupného již při 6000 ot./min a točivým momentem 900 Nm dostupným od 1350 ot./min. Na vozovku to bude přeneseno prostřednictvím nové osmistupňové dvouspojkové převodovky, díky níž vůz zvládne zrychlení z nuly na sto za 3,7 sekundy. Maximální dostupná rychlost činí 333 km/h. S dvouspojkovou převodovkou přichází také nižší spotřeba paliva, a to v porovnání 12,2 l na 100 km s 14,2 l na 100 km u předchůdce.

Architektura samotné kabiny více než zřejmě připomíná klasický styl Bentley, ovšem už s tím výše zmíněným rozdílem, že zde nalezneme více moderních technologií. Veklé luxusní kupé se čtyřmi sedačkami je navíc obohaceno o kožené čalounění a za zmínku stojí i dřevěné dekory, na které bylo použito více než 10 metrů čtverečních dvou druhů dřeva. 

Jelikož se jedná o ruční výrobu, a to platí i o dřevěném zpracování, jež na jeden vůz zabere 9 hodin, do světa nebude vypuštěno více než 1600 kousků. Ačkoliv výroba začne ještě letos, případní zájemci si stejně na první objednávky budou muset počkat do roku 2018. Kdybyste měli zájem poznat vůz osobně, zajeďte si do velkého autosalonu ve Frankfurtu, kde se kromě nového Bentley Continental GT představí i jiné rozhodně zajímavé automobily. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky