Speciální edice Porsche 911 R přivítá ještě několik kousků

Porsche 911 se nám představilo zhruba před rokem na světoznámém autosalonu ve švýcarské Ženevě, odkud měl tento krasavec osazený plochým šestiválcem postupně putovat k prvním zákazníkům ve své speciální a zároveń limitované edici. A protože se jedná o model vyrobený zejména pro pravé gurmány, automobilka se nakonec rozhodla ve vývoji pokračovat. 

Limitovaná edice (991 kousků) byla prakticky ze dne na den beznadějně vyprodána, a protože se jednalo opravdu o veliký úspěch, s nímž německá automobilka ani nepočítala, po dlouhém rozmýšlení přišla jednoduchá odpověď, která víceméně potěší všechny příznivce nejen této značky. Chystá se nová generace modelu 911 R a ten bude k dispozici pro všechny! Tedy i pro vás.

Zatímco několik modelů z ostatních generací v rámci moderní doby přišlo o manuální převodovku, majitelé nového 911 R o ni rozhodně nepřijdou. Ačkoliv se vám takováto věc může zdát rozporuplná s nabídkou dnešních závodních vozů, zákazníci ji milují. Pravý požitek z jízdy je tak o něco vylepšen samotnou hmotností celého vozidla, které váží pouhých 1370 kilogramů. K výrobě byly použity jen ty nejlehčí materiály, jakými je karbon, polykarbonát či hořčík a zároveň se auto zbavilo všech dalších zbytečných prvků.

S ohledem na velice nízkou hmotnost vozidla se mohla pravá síla motoru mnohem lépe projevit v celé své kráse. Porsche 911 R disponuje plochým šestiválcem o objemu čtyř litrů s jakým jsme se mohli například setkat u verze GT3 RS (kdežto naše verze je ještě o 50 kg lehčí) a produkuje výkon rovných 500 koní (372 kW) při 8000 otáčkách. Maximální točivý moment 460 Nm je dostupný už při 6250 otáčkách a samotný omezovač je pak nastaven na 8500 otáček. Ve výsledku může Porsche zrychlit z nuly na sto za neuvěřitelné 3,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 320 km/h. Součástí standardního vybavení jsou karbon-keramické brzdy, zdvihací systém přední nápravy, manuální převodovka a s ní i pohon kol zadní nápravy.

Design vozidla je sám o sobě poutavý již na první pohled. Bílý lak je doplněn dvěma buďto červenými, nebo zelenými pruhy, jež vedou přes celou délku karoserie až k zadnímu difuzoru s výsuvným spoilerem. Kola zůstávají dvacetipalcová a jsou obuta do pneumatik o šířce 245 mm vpředu a 305 vzadu. Sportovní pojetí vozu bylo alespoň zčásti přeneseno do vzhledu interiéru, který vypadá lehce, jemně a přitom efektivně. Auto si lze pořídit bez klimatizace a rovnou i bez navigace za odhadovanou cenu 190 tisíc eur (přibližně 5,1 milionu korun). Ovšem než se tak stane, budeme si muset ještě chvíli počkat. Plánovaná výroba by se mohla dostavit až v příštím roce. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky