Speciální divize Mitsubishi vítá další pick-up, ten poputuje k 250 šťastlivcům
Mitsubishi představilo svůj program Special Vehicle Projects, který se pochlubil v pořadí již druhou limitovanou edicí. Ta se podobně jako první zveřejněný model nese na vlně komfortu, nadčasovosti a prostornosti, avšak bude jí vyrobeno pouze 250 kusů.
Japonská automobilka opět jednou popustila uzdu své fantazii a po pick-upu L200, jenž svým drsným vzhledem a nadměrnými rozměry připomíná opravdové monstrum do toho nejtěžšího terénu, přichází na svět i jeho nástupce, tedy L200 Barbarian SVP II. Ten je poněkud mírnější, co se velikosti týče, avšak svůj účel bude plnit stále dokonale. Nás upoutá hlavně směs barev, jimž vévodí skvostné oranžové doplňky na černém pozadí.
Když jsme zmínili barvu, je potřeba uvést , že zákazníci budou mít na výběr mezi dvěma variantami. Ta první, jak je vidět na obrázku, je pro většinu lákavější, ovšem pokud by to někomu nevyhovovalo, stále může místo černé sáhnout po šedé možnosti. Stejné barvy poté pokračují i do interiéru, který nás nadchne svým komfortem a moderností. Za zmínku stojí kožená sedadla, vyšívané značky SVP, přepychové koberečky, systém infotainment, zábavní prvky, bezpečnostní a parkovací asistenti a mnohé další.
Pod kapotou najdeme čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,4 litru naladěném na 134 kW (180 koní). To vše bude úzce spolupracovat buďto s automatickou pětistupňovou převodovkou, nebo šestistupňovým manuálem. Zajímavostí je možnost rozdělení pohonu kol. Standardně je vůz poháněn zadní nápravou, avšak pouhým stiskem tlačítka u sedadla řidiče můžeme zapojit i tu přední.
Pro speciální edici byla navržena i speciální kola. Barbarian se nese na nově vyvinutých sedmnáctipalcových hliníkových kolech, jimž byly přiřazeny terénní pneumatiky BF Goodrich. Vzhledem k informacím, co nám udává japonská stáj, je auto vhodné do každého typu terénu.
S ohledem na to, že se jedná o limitovanou edici v celkovém počtu o 250 kusech, které budou k dispozici výhradně na trhu ve velké Británii, nám zůstávají některé podrobnější informace utajeny. Co však ale víme, tak nedílnou součástí standardní výbavy zůstává adaptivní tempomat, Bi-Xenonové světlomety s integrovanými LED denními světly a couvací kamera.
Finální cena vozu byla na britském trhu stanovena na 29 830 liber bez DPH (přibližně 870 tisíc korun). Zatím se neví, jestli už všechny vozy našly svého majitele, avšak pokud by případný zájemce třeba ze srdce Evropy měl zájem, jistě si bude muset pospíšit.