Slavná italská značka znenadání představila nový model
Ferrari je jednou z nejvíce oblíbených světových značek, a proto by asi málokdo čekal, že světu zůstane po takovou dobu utajena takováto novinka. Ferrari Portofino je nástupcem modelu California T, který se dočkal své premiéry v roce 2014. Tento dvoumístný roaster zaujme pevnou skládací střechou, elegancí i velkým výkonem.
Na pobřeží Ligurského moře v Janovském zálivu se ve východní části Riviéry di Levante, jež je turisty považována za nejkrásnější oblast Středomoří, nachází obec Portofino, jejíž krása a elegance byla přenesena do názvu nově odhaleného vozu maranellské automobilky, který se za pár týdnů vůbec poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu. Italská značka se symbolem vzpínajícího se koníka nám navíc neočekávaně odhalila virtuální snímky Portorfina a my musíme uznat, že vypadá naprosto fantasticky!
Na novince pracovala celá řada odborných konstruktérů, avšak hlavní designovou inspirací byl nedávno vydaný model 812 Superfast. Výsledkem jsou oproti svému předchůdci jak lepší jízdní vlastnosti, tak vyšší výkon, lepší aerodynamika nebo ostřejší vzhled. Specifickému vzhledu nechybí klasický odstín červené barvy nesoucí název Rosso Portofino, který byl vyvinut speciálně pro tuto edici.
Zůstaneme-li v porovnávání s předchozí verzí Ferrari California T, můžeme očekávat zejména nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo především díky odlehčenému hliníkovému šasí. Zatímco celková hmotnost klesla, tak délka i šířka vozu narostla, kdežto výška, jak tomu bývá u sportovně laděných vozů zvykem, byla naopak snížena. Současné rozměry tedy činí 4 586 milimetrů na délku, 1 938 na šířku a 1 310 na výšku. Zajímavé je i nové rozložení hmotnosti, a to v poměru 46-54 % vpředu/vzadu.
Nahlédneme-li pod kapotu, nemůžeme čekat nic jiného než vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru s výkonem 441 kW. Maximální točivý moment činí 760 Nm, jenž je dostupný již v pásmu 3 000 až 5 250 otáček. Zároveň nesmíme ani opomenout fakt, že celá pohonná jednotka byla řádně přepracována (písty, ojnice, hlavy válců), díky čemuž vůz zvládne zrychlení z klidu na sto za 3,5 sekundy. Nejvyšší dostupná rychlost pak činí 320 km/h.
Interiér vozu toho má také hodně co nabídnout, avšak na nějaké ty podrobnější informace si budeme muset počkat do oficiální premiéry. Prozatím můžeme potěšit akorát tak příznivce kvalitního poslechu zvuku, jelikož se zapracovalo na akustice, a příznivce sportovního vybavení, mezi nějž spadá jak volant (podobný jako u Superfastu nebo Lussoa), tak i přední či zadní sedačky. Mezi různými doplňky jistě rádi přivítáme systém klimatizace a při jízdě s otevřenou střechou tzv. odhlučnění pomocí větrného deflektoru.
Ze zbývajících novinek můžeme ještě uvést, že dorazil i elektrický posilovač řízení, jenž kromě nižší spotřeby paliva (dle automobilky se jedná o 10,5 litru na sto kilometrů).a snížené ovládací síly řidiče na volant přináší i bezpečnostní výhody, lepší stabilitu díky snížené karoserii a předělaný infotainment systém s 10,2palcovým dotykovým displejem.