Slavná italská značka znenadání představila nový model

Ferrari je jednou z nejvíce oblíbených světových značek, a proto by asi málokdo čekal, že světu zůstane po takovou dobu utajena takováto novinka. Ferrari Portofino je nástupcem modelu California T, který se dočkal své premiéry v roce 2014. Tento dvoumístný roaster zaujme pevnou skládací střechou, elegancí i velkým výkonem.

Na pobřeží Ligurského moře v Janovském zálivu se ve východní části Riviéry di Levante, jež je turisty považována za nejkrásnější oblast Středomoří, nachází obec Portofino, jejíž krása a elegance byla přenesena do názvu nově odhaleného vozu maranellské automobilky, který se za pár týdnů vůbec poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu. Italská značka se symbolem vzpínajícího se koníka nám navíc neočekávaně odhalila virtuální snímky Portorfina a my musíme uznat, že vypadá naprosto fantasticky! 

Na novince pracovala celá řada odborných konstruktérů, avšak hlavní designovou inspirací byl nedávno vydaný model 812 Superfast. Výsledkem jsou oproti svému předchůdci jak lepší jízdní vlastnosti, tak vyšší výkon, lepší aerodynamika nebo ostřejší vzhled. Specifickému vzhledu nechybí klasický odstín červené barvy nesoucí název Rosso Portofino, který byl vyvinut speciálně pro tuto edici.

Zůstaneme-li v porovnávání s předchozí verzí Ferrari California T, můžeme očekávat zejména nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo především díky odlehčenému hliníkovému šasí. Zatímco celková hmotnost klesla, tak délka i šířka vozu narostla, kdežto výška, jak tomu bývá u sportovně laděných vozů zvykem, byla naopak snížena. Současné rozměry tedy činí 4 586 milimetrů na délku, 1 938 na šířku a  1 310 na výšku. Zajímavé je i nové rozložení hmotnosti, a to v poměru 46-54 % vpředu/vzadu.

Nahlédneme-li pod kapotu, nemůžeme čekat nic jiného než vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru s výkonem 441 kW. Maximální točivý moment činí 760 Nm, jenž je dostupný již v pásmu 3 000 až 5 250 otáček. Zároveň nesmíme ani opomenout fakt, že celá pohonná jednotka byla řádně přepracována (písty, ojnice, hlavy válců), díky čemuž vůz zvládne zrychlení z klidu na sto za 3,5 sekundy. Nejvyšší dostupná rychlost pak činí 320 km/h. 

Interiér vozu toho má také hodně co nabídnout, avšak na nějaké ty podrobnější informace si budeme muset počkat do oficiální premiéry. Prozatím můžeme potěšit akorát tak příznivce kvalitního poslechu zvuku, jelikož se zapracovalo na akustice, a příznivce sportovního vybavení, mezi nějž spadá jak volant (podobný jako u Superfastu nebo Lussoa), tak i přední či zadní sedačky. Mezi různými doplňky jistě rádi přivítáme systém klimatizace a při jízdě s otevřenou střechou tzv. odhlučnění pomocí větrného deflektoru.

Ze zbývajících novinek můžeme ještě uvést, že dorazil i elektrický posilovač řízení, jenž kromě nižší spotřeby paliva (dle automobilky se jedná o 10,5 litru na sto kilometrů).a snížené ovládací síly řidiče na volant přináší i bezpečnostní výhody, lepší stabilitu díky snížené karoserii a předělaný infotainment systém s 10,2palcovým dotykovým displejem. 

 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky