Seznamte se s nejrychlejším autem budoucnosti: Devel Sixteen má jet až 560 km/h

Když se tu poslední dobou bavíme o překonávání rekordů v rychlosti, tak ač se jedná o hodně účastníků, kteří se mezi sebou navzájem předhánějí a společně se snaží pokořit mety v různých rychlostních disciplínách, žádný z nich se ani trochu nepřibližuje k tomu, co má pro nás nachystaného tento poměrně neznámý supersport. Jeho čtyři turba sní o překonání mety 310 mil za hodinu, tedy 500 km/h.

Raketa na kolečkách, jak jinak by se dal nazvat tento pekelný stroj, pro jehož extrémní účely musí být ještě vyvinuty speciální pneumatiky, které by mu pomohly jeho sny naplnit. Vize o autě, jemuž se žádná z automobilek nebude moct rovnat, začala před čtyřmi lety, kdy se svět dozvěděl, že se něco „chystá“, ovšem nyní se můžeme bavit o skutečnosti, jež už má za sebou ostrou testovací jízdu. Devel Sixteen byl vyvinut za produkce firmy Defining Extreme Vehicles Car Industry LLC a kromě té extrémní se dočká i silniční podoby. 

Informace o tom, co se schovává v interiéru, asi nejsou moc podstatné, neboť je jisté, že aby bylo co nejvyšší rychlosti vůbec možné dosáhnout, je zapotřebí shodit přebytečnou váhu pryč. Můžeme tedy očekávat, že uvnitř nás nečeká nic jiného než pár potřebných věcí.

Půvab exteriéru je pak otázkou individuálního vkusu, avšak podle přiložených snímků celé auto můžeme přirovnat k vysokorychlostní raketě, jejíž podvozek je jen těsně nad zemí a samotná výška není vhodná pro tělnatější osoby. Ostřejší křivky pak ladně doplní vkusný design, jenž bude k dispozici ve dvou barevných provedeních. Čelo Develu by nám mohlo zdárně připomínat zobák bájného Konkordu, což bylo i jedním ze symbolických cílů při vývoji vozu.

Co je pro nás zajímavé, tak Devel Sixteen má být autem do každodenního provozu. I když je tato vize pro nás momentálně jen těžko představitelná, dopomoci k tomu má silniční oprávnění, které sice neuvěřitelné mety 500 km/h nedosáhne, zato ale stále bude mít dvakrát tolik koní, než má dneska takové Bugatti Chiron. 

Podíváme-li se na to, co zatím víme o motoru, tak pod kapotou by nám měl pracovat šestnáctiválec o objemu 12,3 litru, jenž bude dopován čtyřmi obrovskými turbodmychadly. Co se výkonu týče, ten by se u vrcholného provedení měl vyšplhat až na hranici 5000 koní (3728 kW), přičemž silniční verze by měla mít o 2000 koní méně. 

Výkonnostní parametry pak doprovází také údaj o zrychlení. Ten nám říká, že auto by mělo být schopné zrychlit z klidu na sto za 1,8 vteřiny a při sáhnutí si až na samotné dno svých sil by měl atakovat i maximální rychlost 560 km/h. Uvidíme, jak dlouho zůstane jen u slov, jelikož vyvinout pneumatiky, jež se při takové extrémní rychlosti neroztříští, bude velice náročné. 

Kdo by měl už nyní zájem a pomalu začal uvažovat o pořízení si tohoto speciálního vozu, musí se postavit do fronty a doufat, že zrovna na něj se usměje štěstí. Původně měla cena začít na 51 milionech korun, avšak protože na svět vyjde jenom 500 unikátních kousků, můžeme očekávat hodnotu mnohem vyšší. Odhadem tak 65 milionů. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky