Šest válců a čtyři turbomychadla. To je nové BMW M550d
I pátá řada se dočkala vrcholného provedení, jež je poháněno vznětovým šestiválcem obohaceným čtyřmi turbomychadly. K dipsozici bude jak ve verzi sedan, tak i v kombi.
Svět osobních automobilů představil jeden z nejvýkonnějších vznětových šestiválců v jednom ze svých modelů. BMW 550d xDrive má tu čest jej nosit a hned jako bonus je oproti svému předchůdci dopován jedním turbomychadlem navíc. To umocňuje jeho výkonnostní rysy a optimalizuje účinnost motoru.
Motor je spojen s pohonem všech čtyř kol xDrive a i díky tomu verze sedan zvládne pokořit rychlost z nuly na sto kilometrů v hodině za 4,4 sekundy. Kombi je v tomto ohledu o dvě desetiny sekundy pomalejší, ale výsledek bude téměř nerozeznatelný. Oba typy vozů mají nastavený elektronický omezovač rychlosti na 250 km/h.
Další parametry jsou neméně oslnivé, neboť zde máme motor, který při 4400 otáčkách produkuje 400 koní (294 kW) a generuje maximální točivý moment 760 Nm. Řidič má k dispozici 450 Nm už při 1000 otáčkách a maximálního točivého momentu při 2000 otáčkách. Tyto statistiky jenom potvrzují informaci, že se jedná o zatím nejsilnější vznětový motor BMW, který se navíc může pochlubit i rovnováhou mezi spotřebou paliva a výkonem. Zatímco došlo od dob svého předchůdce došlo k nárůstu točivého momentu, celková potřeba paliva se snížila o 11%.
Aby si řidič mohl lépe vychutnat zážitek z jízdy, byl vozu kromě rozdělení inteligentního pohonu do všech čtyř kol o deset milimetrů snížený podvozek. Ve spojení s devatenáctipalcovými M disky, sportovními brzdami a systémem možnosti natáčení zadních kol to jenom podtrhuje jeho sportovní vlastnosti. BMW M550d xDrive má v základní nabídce inovativní systém aktivního integrálního řízení, který zlepšuje jeho stabilitu v zatáčkách i rušném provozu. Na požádání lze vůz vybavit adaptivním podvozkem (professional), s jehož pomocí si užijete nejvyšší úroveň jízdní dynamiky bez narušení komfortu.
Řidič má dále možnost vobly jednoho z šesti různých jízdních režimů. Nejběžnější k používání nejspíš bude režim COMFORT, který zaručí největší rovnováhu všech jízdních vlastností, oproti tomu takový ECO PRO podpoří nejúspornější styl jízdy. Režimy SPORT nebo SPORT + podporují nastavení aktivního integrálního řízení a v režimu SPORT INDIVIDUAL si sám řidič může nastavit všechny důležité parametry včetně nastavení podvozku, motoru, řízení i převodovky. Chybět nebude ani režim ADAPTIVE, jenž si sám automaticky vybírá z připravených jízdních režimů v závislosti na situaci na silnici přizpůsobené současnému stylu jízdy.
Verze sedan oproti kombi navíc nabídne zadní M spoiler typický pro vozy této značky. Oba druhy se jinak mohou pyšnit M aerodynamickými paketem se zvětšenými otvory pro nasávání vzduchu. Díky tomu dojde nejen k lepšímu proudění vzduchu, ale zároveň k chlazení motoru.