Porsche představilo nejrychlejší 911 v historii
Už je to oficiální. GT2 RS je nejvýkonnější a zároveň nejrychlejší Porsche 911 v historii značky. Dvakrát přeplňovaný šestiválec udělá stovku pod tři sekundy.
Konečně máme za sebou premiéru, po níž jsme se dozvěděli všechna dostupná technická data. Po představení se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (Sussex ve Spojeném království) nám německý výrobce sportovních aut poodhalil to, na co se všichni těšíme. Základní koncepce, kterou jsme si za poslední roky u slavného 911 tak oblíbili, se nemění, ovšem parametry říkají, že se jedná o nejvýkonnější Porsche v historii.
O pohon se nám stará 3,8litrový šestiválec se dvěma turbomychadly, s jejichž pomocí nám na zadní nápravu bude putovat výkon 515 kW (700 koní). Na vozovku to přeneseme pomocí sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, jež tradičně pohání, jak je to u 911 zvykem, pouze zadní kola.
Asi nejzajímavější parametry jsou ty jízdní, kde už teď víme, že Porsche 911 GT2 RS zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti při 340 km/h. To vše při celkové hmotnosti 1470 kilogramů, započítáme-li do toho i plnou nádrž a sedadlo jak pro řidiče, tak spolucestujícího. O zastavení se nám naopak starají karbon-keramické brzdy.
V závislosti na rychlosti musela jít oproti předcházejícímu modelu i dynamika. Značné vzduchové otvory dominují vzhledu na čelních partiích vozu a nepřijdeme ani o odvětrávané blatníky. Obří křídlo na zádi je doplňěno difuzorem integrovaným do zadního nárazníku, jenž má po obou stranách jednu velkou koncovku výfuku. K lepším jízdním vlastnostem jistě dopomůže i aktivní natáčení zadní nápravy a polozávodní pneumatiky ZR.
GT2 RS nyní navíc nepřijde o vymoženosti, jako je klimatizace nebo vymazlený audio systém. Zcela nový je i titanový výfuk, panely karoserie a v interiéru několik položek s nápisem „Weissach RS“. Kdo by měl zájem ještě o něco ubrat na hmotnosti, může si za menší příplatek nechat nahradit kovové díly za karbonové.
Vrcholná data budou, jak už tomu bývá zvykem, doprovázena i vrcholnou cenou. Do výroby poputuje pouze tisíc kousků a v Německu, kde bylo možné si několik modelů předobjednat, už je údajně vyprodáno. Cena pro případné zájemce se vyhoupla na 7,5 milionů korun (včetně DPH), ale je možné, že s ubývajícími kousky ještě porostě. Zajímavým zpestřením mohou být pro uchazeče i speciální hodinky Porsche Chrono za bezmála čtvrt milionu korun, které byly vyrobeny právě pro tuto výjimečnou příležitost.