Porsche 911 GT3 RS se v Ženevě představí s posíleným atmosferickým motorem
Nová verze slavného Porsche 911 GT3 již letos na jaře zavítá do Ženevy, kde se světu oficiálně představí ve svém posledním provedení stávající generace. Modernizace přinesla kromě drobných změn vzhledu i větší výkon a nižší hmotnost.
Facelift, s nímž přichází Porsche 911 GT3 RS, ukazuje ostře zelený sporťák ve své nové kráse. Proměnou si prošel jak celý přední nárazník, tak rovněž celá záď s upraveným spoilerem. Výjimku netvoří ani otvory v kapotě či nová 19palcová kola vpředu a 20palcová vzadu. Tato designová sada se sportovně pojatými pneumatikami byly navržena tak, aby z auta byla pouhým okem cítit lepší aerodynamika, na čemž má svůj podíl také pohledné zadní křídlo.
V útrobách vozu se nám stále ukrývá čtyřlitrový plochý atmosférický šestiválec, který se podle posledních informací dočkal navýšení o 20 koní (tedy z 500 na 520). Tento maximální výkon bude k dispozici od 8250 otáček za minutu, zatímco omezovač bude nastaven na 9000 otáček. Standardem zůstane sedmistupňová dvouspojková převodovka, u níž se předpokládá, že bude pouze jedinou dostupnou variací k této verzi. Ačkoliv jsme manuál ještě nezavhrnuli, zatím není vůbec jisté, zda se ho vůbec dočkáme.
S posíleným motorem přichází i lepší rychlostní parametry. 911 G3 RS by mělo být schopné zrychlit z nuly na sto již za 3,2 sekundy, což je o desetinu rychleji, než tomu bylo u předchozí verze. Maximální dostupná rychlost pak je omezena na 312 km/h. I toto je nepatrně vyšší než dosud, a to konkrétně o 2 km/h.
Porsche se při novém modelu soustředilo na lepší chování auta v zatáčkách. K tomu by měl dopomoct jak nově navržený systém natáčení kol zadní nápravy, tak i posléze již výše zmíněné výraznější aerodynamciké vlastnosti s lepším přítlakem. Zdali bychom chtěli posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, můžeme si na požádání nechat objednat paket Clubsport, jež je součástí příplatkové výbavy. V něm na nás čekají šestibodové závodní pásy, hasicí přístroj a hliníková bezpečnostní klec.
Už při vstupu do interiéru nás ohromí nové dveřní panely a při usednutí skvostné polozávodní ústrojí, jemuž vévodí skořepinová sedadla. Ve snaze snížit hmotnost došlo k úbytku tlumícího materiálu, díky čemuž bude řidič při běžných jízdních zážitcích více vtáhnut do sedačky.
Na uniklých fotografiích si můžeme prohlédnout, jak to bude novému GT3 RS slušet, ovšem mnohem více podrobností se dozvíme až při oficiálním odhalení.