Porsche 911 GT3 RS se v Ženevě představí s posíleným atmosferickým motorem

Nová verze slavného Porsche 911 GT3 již letos na jaře zavítá do Ženevy, kde se světu oficiálně představí ve svém posledním provedení stávající generace. Modernizace přinesla kromě drobných změn vzhledu i větší výkon a nižší hmotnost. 

Facelift, s nímž přichází Porsche 911 GT3 RS, ukazuje ostře zelený sporťák ve své nové kráse. Proměnou si prošel jak celý přední nárazník, tak rovněž celá záď s upraveným spoilerem. Výjimku netvoří ani otvory v kapotě či nová 19palcová kola vpředu a 20palcová vzadu. Tato designová sada se sportovně pojatými pneumatikami byly navržena tak, aby z auta byla pouhým okem cítit lepší aerodynamika, na čemž má svůj podíl také pohledné zadní křídlo. 

V útrobách vozu se nám stále ukrývá čtyřlitrový plochý atmosférický šestiválec, který se podle posledních informací dočkal navýšení o 20 koní (tedy z 500 na 520). Tento maximální výkon bude k dispozici od 8250 otáček za minutu, zatímco omezovač bude nastaven na 9000 otáček. Standardem zůstane sedmistupňová dvouspojková převodovka, u níž se předpokládá, že bude pouze jedinou dostupnou variací k této verzi. Ačkoliv jsme manuál ještě nezavhrnuli, zatím není vůbec jisté, zda se ho vůbec dočkáme. 

S posíleným motorem přichází i lepší rychlostní parametry. 911 G3 RS by mělo být schopné zrychlit z nuly na sto již za 3,2 sekundy, což je o desetinu rychleji, než tomu bylo u předchozí verze. Maximální dostupná rychlost pak je omezena na 312 km/h. I toto je nepatrně vyšší než dosud, a to konkrétně o 2 km/h. 

Porsche se při novém modelu soustředilo na lepší chování auta v zatáčkách. K tomu by měl dopomoct jak nově navržený systém natáčení kol zadní nápravy, tak i posléze již výše zmíněné výraznější aerodynamciké vlastnosti s lepším přítlakem. Zdali bychom chtěli posunout okruhové limity GT3 RS ještě dále, můžeme si na požádání nechat objednat paket Clubsport, jež je součástí příplatkové výbavy. V něm na nás čekají šestibodové závodní pásy, hasicí přístroj a hliníková bezpečnostní klec.

Už při vstupu do interiéru nás ohromí nové dveřní panely a při usednutí skvostné polozávodní ústrojí, jemuž vévodí skořepinová sedadla. Ve snaze snížit hmotnost došlo k úbytku tlumícího materiálu, díky čemuž bude řidič při běžných jízdních zážitcích více vtáhnut do sedačky. 

Na uniklých fotografiích si můžeme prohlédnout, jak to bude novému GT3 RS slušet, ovšem mnohem více podrobností se dozvíme až při oficiálním odhalení. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky