Peugeot představil koncept, který se stane vzorem budoucích vozů této značky

Stejně jako její konkurenti, tak i francouzská automobilka musí uvažovat do budoucna. Jak by asi vypadaly vozy budoucnosti, když se projektu ujmou ti největší odborníci této značky? S odpovědí přišel Peugeot Instinct.

Ačkoliv byl nový koncept Peugeotu Instinct představen na autosalonu v Ženevě, stále společnost vymýšlí, jaká vylepšení by měly modely podobné tomuto obsahovat. První dojmy mohou člověka uvést do klamu, že se jedná o malé kupé, ale podobné zprávy okamžitě smetla automobilka ze stolu. Matoucí jsou především dveře, které se otevírají proti sobě. Nakonec se ale přeci jenom jedná o kombi s pestrým a dynamickým vzhledem. Na správném efektu přidá i opravdu velká maska chladiče, jež pokrývá téměř celou přední plochu. 

Tvůrci se během celého projektu zaměřují na dvě prostá hesla. Prvním z nich je pohodlí, můžeme chápat také jako relax, aby se všichni spolujezdci v autě cítili pohodlně a uvolněně i při dlouhé dovolené, a druhým z nich je svoboda. Svoboda je spojována hlavně s režimem řízení, neboť jak si většina z nás umí představit, od vozů nové generace se vždy očekává něco navíc. V našem případě je to potěšení z jízdy prostřednictvím autonomního vozu se samočinným řízením. A to znamená automobilou revoluci nové doby. Se samočinným řízením se můžeme setkat u několika vozů testovaných zejména při parkování. Je však zcela jisté, že tak složitý úkol bude potřebovat čas, ale jakmile s tím přijde první společnost, ostatní od ní budou brát inspiraci. 

Autonomní řízení by mělo být podporováno dvěma „virtuálními“ módy. Mód Soft vám zaručí naprostou relaxaci, při které si můžete nastavit i sedadlo do odpočinkové polohy a oddávat se kráse jizdy za doprovodu příjemné hudby. Druhým virtuálním módem je Autonomous Sharp, podle něhož vám vůz automaticky sestaví co nejkratší stezku k danému cíli a celou cestu rovněž odřídí za vás. 

Na možnosti manuálního řízení se nic nemění a nutno podotknout, že i tím je (bude) automobil vybaven. Dva manuální módy pojmenované Drive Boost a Drive Relax vám dovolí vůz kontrolovat dle aktuální konfigurace řízení, kterou si buďto sami navolíte, nebo bude předem stanovena. Mezi jednotlivými režimy bude řidič moct libovolně přepípnat podle toho, jakou zrovna bude mít náladu. 

Auto má být poháněno blíže nespecifikovaným plug-in hybridním motorem o výkonu 300 koní. Další parametry zůstávají skryty, neboť vše je stavu řešení a příprav. Odhalený koncept představuje styl, jakým se dalšé vozy této značky mají prezentovat. Co se ale týká řízení, jedná se o futuristický plán, který je třeba brát hodně s nadhledem. Vývoj nečeho takového vyžaduje nejen čas, ale i patřičnou míru zkušeností a velkého úsilí. Podstatné je, že v tom Peugeot nebude sám, kdo se o něco takového pokusí. Jakmile ale jednou přijde průlom, svět okamžitě zahrne nová generace vozů se samostatným ovládáním.

Foto: Peugeot

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky