Peugeot cílí na asijské publikum. K jejich potěšení přináší extra verzi 508L

Na první pohled nezpozorovatelná změna, avšak při bližším zkoumání bychom si všimli pár novinek. Oblíbený Peugeot 508 se zejména mezi nápravami rozrostl o 55 milimetrů.

Peugeot 508L, tak zní oficiální název modelu, z něhož se (bohužel) bude radovat jenom asijské publikem a hlavně pak lidé v početné Číně.

Jak už jsme zmínili, některé změny jsou pouhým okem nezaznamenatelné, ovšem i tak jsme se jim nevyhnuli. Delší jsou jak zadní dveře, tak i rozvor mezi nápravami (o 55 mm) a s tím spojena i celková délka vozu (o 100 mm).

Automobilka nadále hovoří o tom, že byl tento sedan udělaný především pro čínské chutě. Co si pod tímto pojmem máme představit? Patrně to, že je upraven vnitřek vozidla tak, aby vyhovoval pohodlí zákazníků. Speciálně byly navrženy třeba sedačky, přístrojový štít nebo volant.

Výroba již plně odstartovala. Vše se koná ve městě Wu-chan, odkud budou vozy postupně dodávány prvním zákazníkům. Ti se na své nové „drobečky“ mohou těšit už teď koncem jara.

Abychom neopomenuli parametry rychlosti, Peugeot 508L může jet maximálně 235 km/h, přičemž zrychlení z nuly na sto potrvá 8,3 sekundy. Poháněna jsou pak výhradně jenom kola přední nápravy.

Výkon tradičně zůstává na hodnotě 130 kW (177 koní), jehož bychom měli dosáhnout už od 3750 otáček za minutu.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky