Osmá generace Audi A6 míří do Ženevy
Německé automobilové společnosti se nechtělo čekat a těsně před zahájením světově známého autosalonu v Ženevě odhalila svůj poslední kousek. Po nové A8 se představuje i osmá generace Audi A6, která zákazníkům nabídne hromadu moderních doplňků, pohon všech čtyř kol či možnost natáčení zadní nápravy.
Audi A6 jde společně s dobou a jako taková nabídne spoustu doplňků pro komfortní využití. Auto v jistých případech dokáže jezdit zcela samo (autonomní jízda třetího stupně), k čemuž slouží pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a a jedním laser. Řidič se pak v rámci možností může oddávat své vlastní činnosti a například jízdu v koloně přenechat počítači.
Pro porovnání s předchozí verzí se řidič nemusí obávat dalších přebytečných tlačítek v interiéru, aniž by tím přišel o veškeré potřebné funkce. Náš zrak zaujme 12,3palcový digitální přístrojový štít či 10,1palcový displej infotainmentu, pod nímž se nachází 8,6palcový displej. Neméně pozoruhodná pak bude panoramatická střecha a částečné ambientní podsvícení.
Audi mimo jiné slibuje více místa v interiéru, což ocení zejména rodiny s dětmi, a komfortní jízdu doplní velice pohodlné sedačky. Kdybychom se měli podívat na nové rozměry vozu, vycházíme z těchto zveřejněných údajů; na délku máme 4939 mm, na šířku 1886 mm a do výšky 1457 mm. Interiér poté nabídne celkem pět výbavových linií, z nichž většina čerpala inspiraci ze svých sesterských modelů.
Pro začátek nám nabídka motorizací přináší čtyři položky. Sluší se ihned zmínit, že všechny budou spjaty výhradně s automatickými převodovkami a pohonem rozděleným mezi přední i zadní nápravu. Zatímco pro příznivce benzinových verzí tu čeká pouze přeplňovaný šestiválec 3,0 TSFI o výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm točivého momentu, nadšenci dieselových motorů si budou moct vybírat. Základem naftových verzí bude čtyřválec 40 TDI, který je naladěn na 150 kW (204 koní) a 400 Nm točivého momentu. Za ním se objeví o něco silnější šestiválec 45 TDI, k němuž je přirazen výkon 170 kW (231 koní) s 500 Nm, a šestiválec 3.0 TDI, jenž je naladěn na 210 kW (286 koní) a 620 Nm.
O hlavní novinku se postaral systém natáčení kol zadní nápravy, které se natáčí až o 5 stupňů proti směru pohybu kol u přední nápravy. Zákazník si tak bude moct vychutnat lepší stabilitu vozidla ve vysokých rychlostech a zároveň skvělou obratnost při klidné jízdě.
A jak už tomu bývá zvykem, s moderním vozem přichází i celá řada těch nejmodernějších asistentů a bezpečnostních systémů. Z toho, co víme, můžeme uvést parkovacího asistenta, adaptivní tempomat, hlídače jízdy v jednom jízdním pruhu, systém detekce chodců, asistent pro úspornou jízdu a mnohé další.
Prodej osmé generace Audi A6 odstartuje již letos v červnu, a to konkrétně v Německu. Cena vozu se odhaduje na 58 tisíc eur (necelých 1,5 milionu korun), ovšem jedná se pouze o orientační hodnotu, která by se mohla v blízkých dnech ještě změnit.