Opel Insignia GSi - nástupce OPC byl oficiálně představen veřejnosti
Opel zahájil přípravy k prezentaci nových vozů konající se letos v září v německém Frankfurtu a ve své nabídce se oficiálně vrací k označení GSi. Vrcholný model Insignia nahrazuje verzi OPC.
Když se německá automobilka z Rüsselsheimu rozhodla představit prozatím nejostřejší a nejsportovnější provedení svého sedanu pod označením GSi, šla tak trochu proti proudu, když oznámila, že šestiválec nahrazuje klasický čtyřválec. Přesto šéf Opelu Volker Strycek zamítá veškeré spekulace, které by nasvědčovaly rychlostně pomalejšímu modelu, než byl jeho předchůdce.
Pod kapotou se schovává turbem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 191 kW (260 koní) a točivém momentu 400 Nm. To je spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou a rovněž s pohonem všech čtyř kol s aktivním zadním diferenciálem. Podobnou techniku momentálně využívá Focus RS, až na ten rozdíl, že příliš divoké drafty si tu neužijete. Auto bylo stvořeno pro co nejefektivnější jízdu. Kromě výkonnostních parametrů se vůz může pochlubit i nižší hmotností, a to v celkovém porovnání o 160 kilogramů.
Vzhledem k tomu, že celková hmotnost (převážně na přední nápravě) klesla a těžiště vozu se vyrovnalo, můžeme logicky počítat s lepší ovladatelností během řízení, což lze uplatnit jak při rodinné dovolené, tak na závodním okruhu. Nízké těžiště, snadná ovladatelnost a vysoký výkon v širokém pásmu otáček dělají Insignii rychlejší, než se na první pohled může zdát.
K testování došlo na závodním okruhu Nürburgring, kde se Opel může pochlubit i vlastním testovacím centrem. Právě na její severní smyčce, podle slov šéfa Stryceka, nové GSi překonalo Insignii OPC minulé generace (239 kW a 435 Nm), která pod svou kapotou využívala přeplňovaný šestiválec. Kromě měření rychlosti došlo na tomtéž okruhu k „pořádnému“ doladění, jež by mělo hovořit ve prospěch zákazníků.
Mezi standardní výbavu také patří adaptivní podvozek FlexRide, s jehož pomocí se posilovače řízení spolu s charakteristikou tlumičů přizpůsobí současným jízdním podmínkám. Řidič bude moct měnit nastavení podvozku v režimech Standard, Sport, Tour a Competition, přičemž poslední jmenovaný je speciálně přednastavený právě pro modely GSi.
Insignia by měla k prvním zákazníkům dorazit letos na podzim, avšak stále visí otazník nad tím, čím nás automobilka může ještě překvapit. Prozatím víme, že bude na výběr mezi dvěma druhy koženého čalounění pokrývajících sportovní ortopedicky certifikovaná sedadla AGR s integrovaným elektrickým zahříváním. O aerodynamiku se nám zčásti postará efektivní spoiler zdobící zadní část karoserie vytvářející přítlak na zadní nápravu a také přední nárazník s ohraničenými vstupy pro nasávání vzduchu. Chybět nebude ani sportovní volant či nejmodernější bezpečnostní systémy.