Opel Insignia GSi - nástupce OPC byl oficiálně představen veřejnosti

Opel zahájil přípravy k prezentaci nových vozů konající se letos v září v německém Frankfurtu a ve své nabídce se oficiálně vrací k označení GSi. Vrcholný model Insignia nahrazuje verzi OPC. 

Když se německá automobilka z Rüsselsheimu rozhodla představit prozatím nejostřejší a nejsportovnější provedení svého sedanu pod označením GSi, šla tak trochu proti proudu, když oznámila, že šestiválec nahrazuje klasický čtyřválec. Přesto šéf Opelu Volker Strycek zamítá veškeré spekulace, které by nasvědčovaly rychlostně pomalejšímu modelu, než byl jeho předchůdce.

Pod kapotou se schovává turbem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 191 kW (260 koní) a točivém momentu 400 Nm. To je spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou a rovněž s pohonem všech čtyř kol s aktivním zadním diferenciálem. Podobnou techniku momentálně využívá Focus RS, až na ten rozdíl, že příliš divoké drafty si tu neužijete. Auto bylo stvořeno pro co nejefektivnější jízdu. Kromě výkonnostních parametrů se vůz může pochlubit i nižší hmotností, a to v celkovém porovnání o 160 kilogramů. 

Vzhledem k tomu, že celková hmotnost (převážně na přední nápravě) klesla a těžiště vozu se vyrovnalo, můžeme logicky počítat s lepší ovladatelností během řízení, což lze uplatnit jak při rodinné dovolené, tak na závodním okruhu. Nízké těžiště, snadná ovladatelnost a vysoký výkon v širokém pásmu otáček dělají Insignii rychlejší, než se na první pohled může zdát. 

K testování došlo na závodním okruhu Nürburgring, kde se Opel může pochlubit i vlastním testovacím centrem. Právě na její severní smyčce, podle slov šéfa Stryceka, nové GSi překonalo Insignii OPC minulé generace (239 kW a 435 Nm), která pod svou kapotou využívala přeplňovaný šestiválec. Kromě měření rychlosti došlo na tomtéž okruhu k „pořádnému“ doladění, jež by mělo hovořit ve prospěch zákazníků. 

Mezi standardní výbavu také patří adaptivní podvozek FlexRide, s jehož pomocí se posilovače řízení spolu s charakteristikou tlumičů přizpůsobí současným jízdním podmínkám. Řidič bude moct měnit nastavení podvozku v režimech Standard, Sport, Tour a Competition, přičemž poslední jmenovaný je speciálně přednastavený právě pro modely GSi. 

Insignia by měla k prvním zákazníkům dorazit letos na podzim, avšak stále visí otazník nad tím, čím nás automobilka může ještě překvapit. Prozatím víme, že bude na výběr mezi dvěma druhy koženého čalounění pokrývajících sportovní ortopedicky certifikovaná sedadla AGR s integrovaným elektrickým zahříváním. O aerodynamiku se nám zčásti postará efektivní spoiler zdobící zadní část karoserie vytvářející přítlak na zadní nápravu a také přední nárazník s ohraničenými vstupy pro nasávání vzduchu. Chybět nebude ani sportovní volant či nejmodernější bezpečnostní systémy.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky