Nový Nissan X-Trail s řadou vylepšení, na dálnici umí jezdit sám
Prostorné a všestranné SUV značky Nissan přichází s řadou vylepšení, které se promítly nejen do vzhledu, ale i do techniky. Vůz byl odhalen v Cardiffu těsně před finále fotbalové Ligy mistrů.
Liga mistrů a Nissan X-Trail prostě patří k sobě. Alespoň tomu tak je podle slov výrobce, jenž je přesvědčen, že obě tyto věci jsou nejžádanější ve svém průmyslu. Co se týká zvučného jména automobilky, opravdu se není čemu divit. X-Trail je nejžádanějším SUV svého druhu a nyní přichází ještě v modernějším provedení. Premiéru faceliftu, kde došlo k přepracování hlavně předního a zadního nárazníku, mohli vidět fanoušci na Millennium Stadium v Cardiffu, který pojme až 75 tisíc míst.
Uvnitř pak oproti svému předchůdci najdeme kompletně nový volant v poněkud sportovním provedení. Ačkoliv samotný fakt, že by se jednalo o volant, jaký najdeme například u závodních vozů, výrobci ihned zamítli. Prý je tam z toho důvodu, aby se řidiči vozidla lépe nastupovalo nebo vystupovalo. I palubní deska čítá několik nových prvků. Za zmínku stojí zejména čtyřsměrové ovladače. Hlavní novinkou jsou vyhřívané sedačky nejen vepředu, ale i vzadu. Nyní si pohodlné a hřejivé jízdy užijí i všichni spolujezdci. Součástí základní výbavy je rádio s digitálním signálem. Toto vylepšení je možné rozšířit za menší příplatek ještě o systém Bose s osmi reproduktory, což jistě ocení všichni příznivci kvalitní hudby při řízení.
V interiéru vozidla dále došlo k přepracování úložného prostoru, jehož hlavním cílem bylo zvýšit objem z 550 na 565 litrů. Pokud sklopíme opěradla v druhé řadě, dostaneme objem až 1996 litrů. Nový systém dělících příček, jež nám usnadňují ukládání věcí do vozu, lze uspořádat až do devíti různých kombinací. Nissan navíc informuje o nové tajné přihrádce pro uložení cenností.
Nabídka pohonných jednotek zůstává stejná. Na výběr máme mezi dvoulitrem a šestnáctistovkou dCi nebo benzinovou šestnáctistovkou DIG-T. Absolutní novinkou, s kterou automobilka přichází na trh, je autonomní systém (ProPilot), díky němuž bude auto moci udržovat směr, řídit, zrychlovat nebo brzdit při jízdě na dálnici. Na toto překvapení si budeme muset počkat do roku 2018 a prozatím bude fungovat jen v jednom jízdním pruhu.
Foto: Nissan