Nový Mercedes CLS kompletně odhalen
Svou premiéru si na proslulém autosalonu v Los Angeles odbyl také nový Mercedes CLS. Model, jež na sobě nese futuristické prvky značky, poprvé dostane hybridní pohon s interiérem podobným, jako tomu bylo u tříd E a S.
Německá automobilka před několika týdny vypustila do světa pár upoutávek, které nás měly připravit na elovuční kousek nové generace. Při bližším pohledu zjistíme, že základní rysy byly zachovány, avšak samotné křivky jsou poněkud hranatější, než tomu bývá zvykem. Je to dáno hlavně tím, že se technici ze stuttgartské stáje pokusili tzv. „obrousit“ všechny ostré kraje a přinést tak nový ladný vzhled. Pozoruhodná je i vkusně uhlazená záď, o něco pevnější podvozek, 19palcová černě litá kola a spousta dalších podrobností převážně pak v interiéru vozidla.
Je tomu bezmála už 14 let, co byl představen první koncept modelu CLS a prozatím každý kousek, nyní tedy v pořadí již třetí generace, znamená moderní pokrok směrem dopředu. Jak tomu bude doopravdy a zdali jsme se jen nenechali unést jen prvním čerstvým impulsem, ukáže až čas, prozatím se ale pojďme podívat na to, co víme.
Nabídka motorizací, která bude postupně uvedena na trh, nabídne pouze šestiválcové jednotky. Základní provedení bude doprovázet vznětová jednotka 350d (o výkonu 210 kW a 600 Nm točivého momentu), na níž navazuje další vznětová jednotka 400d (250 kW a 700 Nm) a jako poslední se představí zážěhový třílitr CLS 450 s výkonem 270 kW, jenž bude doplněn integrovaným elektromotorem EQ Boost, který dokáže krátkodobě navýšit výkon o 16 kW a točivý moment o 250 Nm. Automobilka uvádí, že v tomto posledním provedení dojde k výrazně nižší spotřebě paliva. U všech motorizací jinak budou standardně poháněna všechna čtyři kola a jinak by tomu být nemělo ani v případě dvoulitrových čtyřválců CLS 300 a CLS 300d, s nimiž se setkáme už možná v průběhu příštího roku.
Uvnitř nás čekají speciálně upravené sedačky, jež byly navrženy právě pro tuto modelovou řadu a přinesou značnou míru pohodlí. Našemu zraku však neunikne ani několik 12,3palcových displajů či podsvícené otvory vzduchu klimatizace. Toto podsvícení je tvořeno klasickými diodami, jejichž barevné spektrum pojme až 64 barev a dále bude jen na zákazníkovi, jakou barvu jim určí. Součastí standardního osvětlení je přizpůsobení barev podsvícení aktuální teploty v interiéru. To prezentují klasicky dvě známé barvy, kde červená značí moc velké horko a modrá naopak chladno. Sledováním těchto prvků si zajistíte, že budete mít přednastavenou vždy ideální teplotu.
Z bezpečnostních prvků tu máme v poslední době často vyvíjenou autonomní jízdu v jednom jízdním pruhu, tu budou doprovázet autonomní brzdy a v neposlední řadě i systém sledování mrtvých úhlů. První objednávky začaly být přijímány 7. prosince a samotný vůz by k vám měl dorazit na přelomu března až dubna.