Nový Mercedes CLS kompletně odhalen

Svou premiéru si na proslulém autosalonu v Los Angeles odbyl také nový Mercedes CLS. Model, jež na sobě nese futuristické prvky značky, poprvé dostane hybridní pohon s interiérem podobným, jako tomu bylo u tříd E a S. 

Německá automobilka před několika týdny vypustila do světa pár upoutávek, které nás měly připravit na elovuční kousek nové generace. Při bližším pohledu zjistíme, že základní rysy byly zachovány, avšak samotné křivky jsou poněkud hranatější, než tomu bývá zvykem. Je to dáno hlavně tím, že se technici ze stuttgartské stáje pokusili tzv. „obrousit“ všechny ostré kraje a přinést tak nový ladný vzhled. Pozoruhodná je i vkusně uhlazená záď, o něco pevnější podvozek, 19palcová černě litá kola a spousta dalších podrobností převážně pak v interiéru vozidla. 

Je tomu bezmála už 14 let, co byl představen první koncept modelu CLS a prozatím každý kousek, nyní tedy v pořadí již třetí generace, znamená moderní pokrok směrem dopředu. Jak tomu bude doopravdy a zdali jsme se jen nenechali unést jen prvním čerstvým impulsem, ukáže až čas, prozatím se ale pojďme podívat na to, co víme. 

Nabídka motorizací, která bude postupně uvedena na trh, nabídne pouze šestiválcové jednotky. Základní provedení bude doprovázet vznětová jednotka 350d (o výkonu 210 kW a 600 Nm točivého momentu), na níž navazuje další vznětová jednotka 400d  (250 kW a 700 Nm) a jako poslední se představí zážěhový třílitr CLS 450 s výkonem 270 kW, jenž bude doplněn integrovaným elektromotorem EQ Boost, který dokáže krátkodobě navýšit výkon o 16 kW a točivý moment o 250 Nm. Automobilka uvádí, že v tomto posledním provedení dojde k výrazně nižší spotřebě paliva. U všech motorizací jinak budou standardně poháněna všechna čtyři kola a jinak by tomu být nemělo ani v případě dvoulitrových čtyřválců CLS 300 a CLS 300d, s nimiž se setkáme už možná v průběhu příštího roku. 

Uvnitř nás čekají speciálně upravené sedačky, jež byly navrženy právě pro tuto modelovou řadu a přinesou značnou míru pohodlí. Našemu zraku však neunikne ani několik 12,3palcových displajů či podsvícené otvory vzduchu klimatizace. Toto podsvícení je tvořeno klasickými diodami, jejichž barevné spektrum pojme až 64 barev a dále bude jen na zákazníkovi, jakou barvu jim určí. Součastí standardního osvětlení je přizpůsobení barev podsvícení aktuální teploty v interiéru. To prezentují klasicky dvě známé barvy, kde červená značí moc velké horko a modrá naopak chladno. Sledováním těchto prvků si zajistíte, že budete mít přednastavenou vždy ideální teplotu. 

Z bezpečnostních prvků tu máme v poslední době často vyvíjenou autonomní jízdu v jednom jízdním pruhu, tu budou doprovázet autonomní brzdy a v neposlední řadě i systém sledování mrtvých úhlů. První objednávky začaly být přijímány 7. prosince a samotný vůz by k vám měl dorazit na přelomu března až dubna. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky