Nová generace Tesly Roadster nadchne svými parametry
Nečekaný příchod nové generace Tesly Roadster vzbudil na veřejnosti několik ohlasů. Nejenže známí američtí výrobci vykazují značnou ztrátu, přesto se pokouší zbořit světový rekord ve všem, na co jsme doposud u sportovních vozů byli zvyklí. Tím nejpozoruhlednějším má být zrychlení z nuly na sto za pouhých 1,9 sekundy!
Moderní svět elektromobilů bude mít další přírůstek a nutno dodat, že ne jentak ledajaký! Konkurenční závody o tom, kdo sestrojí co nejrychlejší vůz, v posledních měsících značně vyvrcholily a své do toho má co povědět i nová Tesla Roadster, jejíž vize nám byla představena minulý týden. Jestli vás někdy v minulosti zaujala předchozí verze Tesly Model S P100D, pak i její parametry (maximální rychlost 250 km/h a akcelerace z klidu na sto za 2,28 s) zaniknou ve stínu nového Roadsteru.
Podíváme-li se na aktuální zrychlení nového modelu, Tesla tvrdí, že auto bude schopné zrychli na 100 km/h za 1,9 sekundy a na 160 km/h dokonce za 4,2 sekundy. Maximální rychlost by se pak měla dočkat hodnoty přesahující hranici 400 km/h, což je v poměru se současnými elektromobily opravdu hodně slušné číslo. Abychom ale nepřeháněli, je potřeba uvedené parametry brát s jistou rezervou, neboť ani ne tak jako velké zrychlení vykazuje automobilka velkou ztrátu, jež přesahuje 400 tisíc amerických dolarů každou hodinou, a značný podíl na tom má i Model 3, na nějž zákazníci čekají již od léta, leč marně.
Nicméně ani tato finanční situace by výrobě slibovaného Roadsteru neměla zabránit, avšak počátkem příštího roku se na světě neobjeví více než 1000 ojedinělých kousků ze speciálně připravované edice. Podle slov výkonného ředitele automobilové společnosti Elona Muska se do vozu vkládají jen ty nejvyšší ambice, které by měly naplnit ty nejvyšší předpoklady. Zmíněná akcelerace mezi ně dozajista patří a stejně tak by k tomu měl být přidán i dojezd na 1000 km, o nějž se bude starat baterie s kapacitou 200 kWh. Energie z ní poputuje rovnou do tří motorů (dva vzadu a jeden vepředu), což nám hodně napovídá o tom, že se můžeme těšit na pohon všech čtyř kol.
Ladně tvarované křivky vozu by se nám při plné rychlosti možná lehce ztratily před očima, přesto nám v klidné poloze neuniknou prvky, které poukazují na jistý futuristický směr. Za ty se dá považovat zúžení předních i zadních světel, nízký podvozek vozu pro lepší aerodynamiku a hlavně, co je očím zatím nepřístupné, zakomponování „raketové“ techniky v interiéru, jež vesměs využívá vesmírná agentura Space X.
I přes tyto nevšední komponenty bude cena v rámci možností přijatelná. Pokud se chcete zařadit do řady o limitovanou edici, cena by se měla pohybovat okolo 5,5 milionu korun. V opačném případě, a na tento okamžik byste si museli počkat několik let, je cena stanovena na 200 tisíc dolarů (4,4 milionu korun).