Nová generace Chevroletu Silverado sází na lehčí a pevnější materiály

Chevrolet Silverado je živým důkazem, že i materiály sportovních vozů mohou být použity u rodiny pick-upů. V pořadí již čtvrtá generace byla stylově představena zákazníkům v Texasu, když ji v rámci oslav 100. výročí od uvedení svého prvního užitkového vozu snesl vrtulník, na němž byl nový model zavěšen.

V Americe mají užitkové vozy velikou tradici a model Silverado je bezpochyby její velkou součástí. První verze byla na trh uvedena v roce 1998 a na počest 100. výročí měli příznivci této značky vidět nezapomenutelnou show, která uvedla již jejího čtvrtého zástupce. Ačkoliv má být vůz poprvé oficiálně odhalen až na lednovém autosalonu v Detroitu, závodiště Texas Speedway jej v rámci oslav předběhlo. 

Při této předmeiéře jsme sice neměli možnost nahlédnout do útrob vozu, přesto už se na povrch pomalu dostávají informace, které nám leccos napoví o jeho dalším vývoji. Hlavní novinkou je použití lehkých a pevných materiálů na na konstrukci rámu a karoserie, jež nám tvořilo představené provedení LT Trailboss. To se jeví jako první v pořadí a další verze bude následovat. Zákazníci se mohou těšit na nové originální jízdní vlastnosti, s nimiž půjde ruku v ruce bezvadná jízda po většině druhů jízdních povrchů. O tom nicméně svědčí i dodávaný paket Z71, který je přímo sestaven tak, aby si liboval na náročnějším terénu. To bude dodáváno se speciálními pneumatiky i s pružinami lift kit, jež nám zvětší světlou výšku o další dva palce (5 centimetrů). 

Pod kapotou se podle posledních informací bude nacházet osmiválec, jehož bližší parametry prozatím neznáme, avšak podle oficiálního prohlášení Chevroletu se můžeme kromě široké palety pohonného ústrojí těšit také na osm stupňů výbavy. Kromě zmíněné terenní verze se tedy můžeme těšit i na několik osobních, které si zákazník ještě bude moct poupravit podle svých představ. 

Základní roli budou hrát využité technologie, u nichž se dočkáme klasických bezpečnostních doplňků moderní výbavy. Koncept nového materiálu přináší vyšší torzní tuhost a sám o sobě je i celý vůz i bezpečnější. I když se nejedná o velmi podložené informace, materiál výroby slibuje kombinaci termoplastů vyztužených karbonovými vlákny, na jejichž výrobě se v automobilce pracuje už více než pět let. Seznam bezpečnostních systémů, jízdních režimů a doplňků výbavy bude uveden až na lednovém autosalonu, na nějž si budeme muset chvíli počkat. 

Design vozu, jak je uveden na přiložených fotografiích, by se moc měnit neměl. Na trh však čtvtá generace Chevroletu Silverado zamíří až v modelovém roce 2019. Podobně tomu bylo u jeho předchůdce, jenž byl odhalen v prosinci roku 2012 a na trh se podíval až o dva roky později. Za loňský rok se jen v USA prodalo 575 tisíc kousků modelu Silverada a toto číslo by mohlo být v následujících letech ještě nespočekrát překonáno. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky