Nová Corvette ZR1 je nejvýkonnějším modelem v historii Chevroletu
Všechno je jednou poprvé a jinými kroky se neřídila ani v slavná americká firma General Motors, která nám odhalila starou krásku v novém světle. Corvette ZR1 představuje vůbec nejrychlejší sériově vyráběný vůz v historii značky.
Jen málokdo z automobilových znalců by neznal bohatou historii Chevroletu a s ním i spojeného modelu Corvette ZR1. V roce 2019 se nám představí v pořadí již sedmá generace, se kterou automobilka oslaví své 65. narozeniny od doby, kdy byl světu představen vůbec první model Corvette. Čeká nás spousta vychytávek, ale to nejpodstatnější se ukrývá přímo pod přední kapotou. Právě tam nám konktruktéři zakomponovali vidlicový osmiválec LT5 o objemu 6,2 litru, jenž je přeplňovaný kompresorem. Celá pohonná jednotka vychází z verze Z06 až na ten rozdíl, že využívá systému přímého i nepřímého vstřikování paliva najednou a kompresor dostane do motoru až o 52 % více vzduchu.
Samotnou novinkou může být také vůbec poprvé v historii ZR1 zavedení automatické převodovky. Naštěstí pro zákazníky je tato volba čistě individuální, a tak si při objednání tohoto vozu budete moct vybrat, zdali dáte přednost sedmistupňové manuální (s automatickými meziplyny), anebo osmistupňové automatické převodovce. Právě přes ni nám na zadní kola putuje výkon 563 kW (765 koní) při 6300 otáčkách za minutu a točivý moment 969 Nm, jenž je dostupný již při 4400 otáčkách.
Podíváme-li se na odhalené rozměry vozidla, máme tu 4493 mm do délky, 1965 mm do šířky a pouhých 1234 mm do výšky. Rozvor mezi nápravami činí 2710 mm, což nám napovídá, že nová ZR1 se oproti svým předchůdcům liší také několika úpravami na svém podvozku a co je důležité, tak i podstatnými aerodynamickými úpravami karoserie. Ta nám bude nabídnuta v provedení Low Wing a High Wing, kde první generuje až o 70% vyšší přítlak, než tomu bylo u modelu Z06, díky čemuž se soustředí na nejvyšší možnou rychlost. Druhé jmenované provedení je konstruováno pro závodní okruhy, ladné jízdy a co nejlepší časy v daných úsecích. To by se neobešlo bez adaptavního podvozku, vysoce nastavitelného křídla a až 450 kilogramy přítlaku na zadní nápravu.
Zatímco zrychlení z nuly na sto nám Chevrolet neuvádí, můžeme se při pohotovostní hmotnosti 1598 kg v konfiguraci Low Wing těšit na maximální rychlost přesahující hranici až 340 km/h. Ačkoliv vůz zamíří do prodeje už na jaře 2019, ani jeho hodnota nám prozatím nebyla zveřejněna. Porovnáme-li to však s verzí Z06, kde nám pořizovací cena začínala na 3 milionech korun, tady můžeme očekávat podobnou, ale spíše vyšší částku.