Nejmenší Jaguar byl obdařen novým motorem a také umělou inteligencí
I Jaguar z produkce britské dílny začal cílit čím dál více na běžné uživatele, a proto jim do své sbírky přidal „klasický“ model E-Pace, který byl světu představen již v loňském roce. Po odstupu času si však zkušení technici řekli, že je čas udělat krok zase o něco dál, a my se tedy můžeme těšit na výsledek.
Zatímco předchozí verze Jaguaru E-Pace byla obdařena dvoulitrem s výkonem od 132 do 177 kW, tak pohon všech čtyř kol jsme si u ní mohli užít pouze za příplatek. Tento „nedostatek“ byl s novodobou podobou doladěn a my tu jako bonus máme i filtr pevných částic.
V nabídce automobilky z Britských ostrovů se nyní setkáme už jenom s dvoulitrovými čtyřválci, jimž standardně nechybí pohon všech kol a devítistupňová automatická převodovka. Pro základní variantu s výkonem 200 koní (147 kW) je doplněno i zrychlení z klidu na sto, které činí 8,2 sekundy.
Nově se také setkáme se systémem Adaptive Dynamtics využívající tříplášťové tlumiče, jež nám v reálném čase umožňují co největší komfort při ovládání vozu. Toto inteligentní nastavení bylo přizpůsobeno potřebám i těch nejnáročnějších klientů, kteří by auto rádi využili při jízdě nejen na rovném terénu.
Samotným překvapením potom je umělá inteligence učící se návyky řidiče. Zdali opakujete nějakou činnost dokola, daný systém se ji naučí, což vám usnadní pozdější využití. To se mimo jiné týká třeba klimatizace, multimediálního systému, propojení vozidla s telefonem, nastavení sedadla a mnohého dalšího.
Všechna tato vylepšení pracující na onom chytrém systému jsou závislá také na počasí. Nemusíte se tedy bát, že by se spustila chladná klimatizace, pokud by venku zrovna mrzlo. Na co se naopak můžete těšit, tak zdali nám nebude počasí přívětivé, vůz se na to dopředu připraví a sám nám prohřeje například věnec volantu nebo sedačky.