Nejlepší mezi nejlepšími. Valkyrie od Aston Martinu má být silnější než formule 1
Jak daleko až se dá dostat, když spojíme fantazii s našimi touhami, které bychom rádi přenesli na vozovku? Britští kolegové se na podobnou otázku pokouší najít odpověď a možná bychom nemuseli ani dlouho čekat. Prototyp nového supersportu byl již představen na autosalonu v Ženevě a v roce 2018 už bude brázdit silnice i mimo ostrovy. Bude to fakt síla!
Britská značka Aston Martin poslední dobou vzbuzovala opravdu velký rozruch, když se nechala slyšet, že ve spolupráci s Red Bullem připravuje něco, co nám všem vytře zrak. Supersport, jehož předností je hnací síla, zároveň dostal trefné jméno, co jen přidá na předpokladech, že se bude nač těšit. A co teprve potom, když má překonat vlastnosti formule 1? Za volant tohoto vozu se podle prvních informací budou moct posadit jen ti nejzkušenější řidiči, neboť by mohl překonat maximální rychlost zatím nejrychlejšího auta Bugatti Chiron.
Původní plán naznačoval poměr 1:1 (hmotnost x výkon), nakonec se však automobilka nechala zlákat svou touhou vytvořit panovníka na silnicích a od tohoto plánu upustila. Valkyrie bude poháněna atmosférickým dvanáctiválcem za pomoci elektrické jednotky, jakou mají vozy F1. Musíme mít na paměti, že vůz zatím nebyl oficiálně zveřejněn a veškeré parametry se tak mohou ještě změnit. Zatím však z námi dostupných informací počítáme s výkonem o hodnotě 1 130 koní a váze 1 030 kilogramů. Jak si lze povšimnou, 1:1 to rozhodně nebude, a to původně celková hmotnost neměla přesáhnout hranici jedné tuny.
Adrien Newey ze stáje Red Bullu, který pracuje na technice vozu, slibuje naprostou dominanci na závodní dráze a všechno úsilí se pokusí vložit i do komfortu z jízdy na normálních silnicích. Díky tomuto prohlášení můžeme odvodit samotná fakta, která hovoří o kompletním propracování dynamiky vozidla, jíž bude podřízeno naprosto vše. Lehkosti byly oddány i další detaily, jako je naprosto jemný a hladký znak Aston Martin nebo nahrazení elektricky ovládaných zpětných zrcátek kamerou a dvěma LCD monitory uvnitř kabiny.
Zcela nové by mělo být i zavěšení kol, převodoka a poté i již zmíněná dynamika, která bude fungovat na principu, jaký jsme doposud nezažili. Radosti nás určitě čeká ještě spousta během testovacích jízd, které se během příštího roku uskuteční, samotné údaje ovšem hovoří o limitované edici, jež bude obsahovat pouhých 150 exemplářů tohoto atmosferického vysokootáčkového dvanáctiválcového supersportu. Z toho 25 by mělo být děláno pouze na okruhy.
Ke slavnostnímu debutu dojde v příštím roce během závodu Le Mans, kde na Valkyru čeká zavádějící kolo. Posléze se můžeme těšit i na závodní verzi, jejíž lehká konstrukce a minimalistické rozměry se stanou klíčem k úspěchu.