Maserati Levante se dočkalo nové a ostřejší verze Trofeo. Motor mu darovalo Ferrari

Sportovně užitkové vozy se mezi běžnými zákazníky těší stále větší a větší oblibě, což nutí i jindy sportovně založené automobilky uvažovat nad novými možnostmi vývoje. Jeden takový příběh se odehrává i u strůjců prozatím nejostřejší verze Maserati Levante, jež zažilo svou světovou premiéru na autosalonu v New Yorku a ke svým prvním zákazníkům by mohlo dorazit už v průběhu léta. 

Tradiční italská automobilka, která za chvíli oslaví sto čtyři let své existence, je známá tím, že vydává proslulé sportovní a závodní vozy. Když se tedy na trhu objevilo první SUV pod značkou Maserati, všechny příznivce to poněkud překvapilo. Možná i to bylo důvodem, proč původní prodejní plán zůstával lehce za očekáváním, a to byl i důvod k tomu, aby přišla nová reakce. Zatímco klasické Levante zahrnovalo pouze šestiválce a nenaplňovalo všechny potřeby zákazníka, verze Trofeo se rozhodla všechny tyto nedostatky napravit.

Pod kapotou na nás bude čekat výhradně vidlicový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,8 litru. Motor se pro Maserati bude vyrábět Maranellu, což je místo vlastněné firmou Ferrari, a autu poskytne výkon o hodnotě 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách za minutu. Pozoruhodný je i údaj o maximálním točivém momentu, který činí 730 N.m a je dostupný v rozmezí od 2250 do 5000 otáček. 

Osmiválec k nám přichází s novými možnostmi a ty se promítnou také do rychlosti. Trofeo je schopné pokořit hranici sta kilometrů v hodině již za 3,9 sekundy a takto může pokračovat až do elektronicky omezené rychlosti 300 km/h. S podobnými čísly jsme se setkali například i u Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne Turbo S. 

Nová verze Maserati Levante se dočkala kompletního přepracování celého podvozku, který se těší z o něco více sportovnějších vlastností. To je doprovázeno skvělým rozložením hmotnosti (v poměru 50/50 mezi přední a zadní nápravou), pohonem všech čtyř kol či čtveřicí tmavých koncovek výfuku. Automobilka rovněž slibuje téměř neomezené možnosti individualizace a bohatou základní výbavu. 

Samotnou pozoruhodnost tvoří kovaná dvaadvaceti palcová kola, s nimiž se u této značky setkáváme vůbec poprvé. Právě í díky nim a brzdovým třmenům, které si můžete pořídit v červené, černé, stříbrné, modré nebo žluté barvě, tvoří brzdná dráha auta jen 34,5 metru ze 100 km/h.

Největší radost z Trofea by měli mít zákazníci v USA a v Kanadě, kde také již v průběhu léta jeho prodej začne. Na Evropský trh, konkrétně tedy i do Česka, by se také mělo dostat, avšak konkrétní datum nebo cena nám zatím zůstávají skryté. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky