Maserati Levante se dočkalo nové a ostřejší verze Trofeo. Motor mu darovalo Ferrari
Sportovně užitkové vozy se mezi běžnými zákazníky těší stále větší a větší oblibě, což nutí i jindy sportovně založené automobilky uvažovat nad novými možnostmi vývoje. Jeden takový příběh se odehrává i u strůjců prozatím nejostřejší verze Maserati Levante, jež zažilo svou světovou premiéru na autosalonu v New Yorku a ke svým prvním zákazníkům by mohlo dorazit už v průběhu léta.
Tradiční italská automobilka, která za chvíli oslaví sto čtyři let své existence, je známá tím, že vydává proslulé sportovní a závodní vozy. Když se tedy na trhu objevilo první SUV pod značkou Maserati, všechny příznivce to poněkud překvapilo. Možná i to bylo důvodem, proč původní prodejní plán zůstával lehce za očekáváním, a to byl i důvod k tomu, aby přišla nová reakce. Zatímco klasické Levante zahrnovalo pouze šestiválce a nenaplňovalo všechny potřeby zákazníka, verze Trofeo se rozhodla všechny tyto nedostatky napravit.
Pod kapotou na nás bude čekat výhradně vidlicový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 3,8 litru. Motor se pro Maserati bude vyrábět Maranellu, což je místo vlastněné firmou Ferrari, a autu poskytne výkon o hodnotě 440 kW (590 koní) v 6250 otáčkách za minutu. Pozoruhodný je i údaj o maximálním točivém momentu, který činí 730 N.m a je dostupný v rozmezí od 2250 do 5000 otáček.
Osmiválec k nám přichází s novými možnostmi a ty se promítnou také do rychlosti. Trofeo je schopné pokořit hranici sta kilometrů v hodině již za 3,9 sekundy a takto může pokračovat až do elektronicky omezené rychlosti 300 km/h. S podobnými čísly jsme se setkali například i u Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne Turbo S.
Nová verze Maserati Levante se dočkala kompletního přepracování celého podvozku, který se těší z o něco více sportovnějších vlastností. To je doprovázeno skvělým rozložením hmotnosti (v poměru 50/50 mezi přední a zadní nápravou), pohonem všech čtyř kol či čtveřicí tmavých koncovek výfuku. Automobilka rovněž slibuje téměř neomezené možnosti individualizace a bohatou základní výbavu.
Samotnou pozoruhodnost tvoří kovaná dvaadvaceti palcová kola, s nimiž se u této značky setkáváme vůbec poprvé. Právě í díky nim a brzdovým třmenům, které si můžete pořídit v červené, černé, stříbrné, modré nebo žluté barvě, tvoří brzdná dráha auta jen 34,5 metru ze 100 km/h.
Největší radost z Trofea by měli mít zákazníci v USA a v Kanadě, kde také již v průběhu léta jeho prodej začne. Na Evropský trh, konkrétně tedy i do Česka, by se také mělo dostat, avšak konkrétní datum nebo cena nám zatím zůstávají skryté.