Lexus LS 2018: Nový model v luxusním provedení s desetistupňovým automatem
V pořadí již pátá generace vlajkové lodi Lexus LS nabídne ty nejpříjemnější řidičské zážitky v celé své dlouholeté historii, která se poprvé světu představila před 28 lety. LS 400 znamenal v roce 1990 velký krok ve světě luxusních vozů a nový model má přijít opět s něčím nevídaným. Už teď je jisté, že se tento silniční koráb může pochlubit lepšími výkonnostními parametry než jeho předchůdce a stovku udělá pod 5 sekund.
Lexus LS 500 ve verzi F Sport bude pro rok 2018 nabízen jak s klasickým benzínovým, tak i hybridním pohonem, který se po dlouhém testování dočkal úplného doladění, díky čemuž nám japonská automobilka zaručuje ty nejatraktivnější zážitky z jízd. Konstruktéři při návrhu nového LS dbali na lehkost, byly použity materiály z vysokopevnostní oceli a hliníku, což mělo za vliv snížení celkové hmotnosti karoserie a podvozku o 90 kilogramů. Dalším důležitým faktorem vedoucím ke zlepšení jízdních vlastností bylo to, že nová platforma umožňuje lépe rozložit těžiště přesunutím největší hmotnosti o něco více doprostřed a dolů.
Pro modelové provedení LS 500 byl Lexusem navržen 3,5litrový vidlicový šestiválec s dvojím přeplňováním (čímž se asi definitivně dává sbohem osmiválci, jenž zdobil předchozí verze), který se nechal inspirovat současnými technologiemi Formule 1. To nám ve výsledku dává výkon 310 kW (415 koní) a 600 Nm točivého momentu. Veškerá síla je na silnici přenášena prostřednictvím desetistupňové automatické převodovky (s níž jsme se mohli setkat u modelu LC 500) pracující s inteligentním pohonem na všechna čtyři kola. Vzhledem k výše uvedeným parametrům dokáže tato unikátní limuzína u verze s benzínovým motorem vystřelit z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy. Nejvyšší dostupná rychlost světu zatím odhalena nebyla.
Podíváme-li se na rozměry, tak nebudeme daleko od podobnosti s vozy BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S. Ve snaze snížit těžiště a lépe rozložit hmotnost se (pro někoho bohužel) nedočkáme jiné varianty než té s dlouhým rozvorem (3125 mm). Celková délka vozu činí 5 235 mm, v šířce máme 1 900 mm a 1 450 mm ve výšce. Vzhledem k údajům se rozhodně nemusíte bát o nedostatek místa v interiéru (prostor pro nohy má údajně rekordní délku), a dokonce by tato silueta zobrazující kombinaci komfortního coupé a luxusního prostorného sedanu mohla podle slov výrobce inspirovat i budoucí generace slavné značky.
Snad všechny modely LS jsou charakteristické svou pohostinností vůči řidiči a spolucestujícím. Tato japonská metoda se snaží předvídat potřeby člověka a vyhovět mu tak, jak jen to bude možné. Někdo by řekl, že to zařizují právě zmíněné jízdní vlastnosti, ale nefungovalo by to bez značné dávky komfortu, jenž nám nabízí interiér vozidla. Za zmínku stojí obzvláště pohodlné sportovní sedačky, jimž dominuje sklápějící se sedadlo za spolujezdcem (až do úhlu 48 stupňů), zcela nový audio systém Mark Levinson, kde se dočkáme i reproduktorů zabudovaných přímo do stropu, speciální volant F SPORT nebo multimediální systém s 12,3palcovým displejem (nebo 24palcovým za menší příplatek).
LS 2018 bude také vybaven bezpečnostním paketem nazývaným Lexus Safety System a nepřijdeme ani o řadu dalších podpůrných asistenčních funkcí. Předností celého systému je vůbec poprvé na světě vyvíjená technologie detekující pohyb chodců s aktivním řízením. Přeneseme-li si tuto věc do skutečnosti, pokud by nám hrozila kolize s nějakou osobou (ale i větším zvířetem), vůz se sám ujme ovládání a nejenže sám začne automaticky brzdit, rovněž se chodci i sám vyhne. To vše by mělo fungovat, aniž byste vjeli do protisměru nebo ohrozili ostatní řidiče na silnici.