Lamorghini Urus se má stát nejrychlejším SUV planety. Odhaleno bude zkraje prosince

Pět let se čekalo, než nám vývojáři z italské stáje poskytnou další cenné informace vycházející z konceptu Lamborghini Urus, který se měl dle předpokladů stát nejrychlejším SUV planety. Velmi očekávané sportovní pojetí tohoto luxusního automobilu kombinuje výhody terénních vozidel s perfektními jízdními zážitky. Odhalen bude 4. prosince. 

Když se řekne Lamborghini, tak si asi každý z nás představí rychlý sportovní vůz, který se vzhledem spíše přibližuje k známým modelům, jako je Aventador či Huracan, avšak nenechte se lehce zmást, protože tato slavná značka se sídlem v Sant'Agata Bolognese v dnešní době nenabízí už jenom výhradně  supersportovní modely. Příkladem toho je dlouhoočekávaný koncept Urus, jenž se pomalu blíží do finálního stádia svého vývoje a kromě téměř typické přední části karoserie byste v něm pravděpodobně rukopis italské automobilky jen těžko poznali. 

To vše by mohlo platit až do chvíle, než bychom se podívali na údajné parametry. Současné informace přicházející k nám z jihu tvrdí, že Lamborghini Urus dostane čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, s jakým kdysi přišla Audi, a bude naladěn na 485 kW (tedy rovných 650 koní). K dispozici bude pouze a jenom automatická převodovka, s čímž se dozajista smíříme, neboť extrémně luxusní zážitky z jízdy zařídí zbytek. Odpověď na otázku maximální rychlosti či samotného zrychlení nám přinese až oficiální uvedení vozu na trh, kde se rovněž dozvíme i další stádia vývoje. Hovoří se totiž o plug-in hybridní variantě, která by se měla objevit až v druhé polovině roku 2019 a která by si měla vypůjčit pohonné ústrojí z Porsche, konkrétně modelu Panamera Turbo S E-Hybrid. 

Když už jsme nakousli nabídku motorizací a s ním i oficiální odhalení, nebylo by od věci zmínit rovnou i výrobní plány a s tím spojenou cenu tohoto vozidla. Pokud byste měli zájem pořídit si prostorný, přepychový vůz, jež se stane ve svém oboru pánem silnic, pak se první objednávky začnou přijímat v polovině následujícího roku, zatímco cenové rozpětí se odhaduje od 5 do 6 milionů korun. Tato cena je pouze orientační a s jistou rezervou můžeme říci, že částka se bude spíše přibližovat k té první zmíněné hodnotě. A s velkou cenou přichází jak jinak než velká očekávání. Lamborghini plánuje už v roce 2018 vyrobit a posléze prodat prvních 1000 kousků a od této doby by každý rok mělo být vyrobeno 3500 aut. 

Podle dalších informací bude celý interiér navržen tak, aby bylo auto možné používat v každodenním provozu a zároveň si s ním užít ty nejlepší zážitky na dlouhém výletu či rodinné dovolené. Velkému prostoru bude dominovat luxusní vybavení jak sedaček, tak různých dekoračních prvků a příjemná atmosféra se promítně i do několika jízdních režimů. K jejich upřesnění nám nezbyde nic jiného, než si počkat na samotné odhalení. Základní tvary však budou odpovídat tomu, co přinesl koncept. Můžeme tedy očekávat ladné ostré křivky, čtyři dveře, stejně tak čtyři koncovky výfuku. Stát bude na 24palcových kolech, jež alespoň trochu zamaskují jeho masivní rozměry (4,99 metrů do délky, 1,99 do šířky a 1,66 do výšky). Možná jste se trochu zarazili při čtení parametru o výšce, což je na dnešní poměry SUV opravdu málo, ale jistě k tomu má automobilka svůj důvod, a to třeba konkrétně při realizaci snu o nejrychlejším SUV planety. S autem jste se již mohli setkat při testování v běžném denním provozu, ale vozy jsou zatím pečlivě zakamuflované, aby je nikdo nepoznal. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky