Lamborghini odhalilo koncept závodního SUV

Jakmile slavná italská automobilka světu představila své vůbec první SUV, bylo asi jen otázkou času, než přijde s dalším „unikátem“. Její žhavý nápad se bude prohánět na závodních okruzích a navíc se stále bude prezentovat pod podpisem sportovně užitkových vozů.

Daný koncept, jenž si můžeme prohlédnout na obrázku, vychází z modelu Urus, který se na podzim roku 2018 dostal do prodeje. Chvíli poté, co začal nový výrobek slavit úspěch, se přišlo s vylepšením, které by se kromě silnic mohlo prohánět i na nerovnoměrném terénu. Tato myšlenka dostala název Lamborghini Urus ST-X.

A cože nám to přináší? Budeme-li se držet původní verze Urus, pak nám vůz shodil o půl tuny. Celková hmotnost tedy činí něco okolo 2200 kilogramů, přičemž závodní provedení bylo oblečeno do zeleného pláště.

Motor možná trochu překvapivě zůstal beze změn. Pod kapotou se nám tedy schovává čtyřlitrový vidlicový osmiválec o výkonu 484 kw (600 koní) a 850 Nm točivého momentu. Převedeme-li tyto hodnoty na silnici, zrychlení z klidu na sto se dočkáme za 3,6 sekundy, maximální rychlost nám poté vyvrcholí při 305 km/h.

Co se interiéru týče, o něm se automobilka zatím příliš nezmínila. Dá se však očekávat, že veškeré komfortní prvky zmizí, a to hlavně za účelem snížení hmotnosti. O tom svědčí i informace, že se k výrobě použilo více karbonu, k němuž nám nově přibyla ochranná klec. Technickou zajímavost tvoří výfuk, který byl umístěn za přední kola a nikoliv za zadní.  

Kompletního odhalení bychom se měli dočkat na konci současného roku. Spolu s tím se dozvíme i datum, kdy se Urus ST-X vydá na svou první závodní misi.

 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky