Lamborghini Aventador S se dočkal omlazení. Kupé i roadster vítají nový design
Italská produkce slavných závodních a superrychlých vozů navazuje na moderní postup této doby a představila dva své nejlepší kousky v nové podobě. Na přelomu minulého roku přišla s kupé, nyní i s roadsterem a my se máme jak jinak na co těšit.
Lamborghini Aventador je supersportovní typ, jehož předchůdcem byla slavná Miura či Diablo. V nové podobě se dočkal řady změn a na oko asi nejvýraznější je verze bez střechy. Vylepšení se mimo jiné týkalo hlavně jízdních vlastností, kde došlo k modernizaci podvozku, aerodynamiky, ale také motoru. Ten získal o 40 koní navíc, ale samotné zrychlení z nuly na sto se nepatrně snížilo.
Novinka bez střechy byla představena ve frankfurtském autosalonu, kde se zákazníci dozvěděli, že o automobil mohou žádat již v únoru příštího roku. Do té doby se musí spokojit zatím s orientační cenou, která činí 8,2 milionu korun. Tato nemalá částka jim zajistí, že k nim přijede zbrusu nový atmosferický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru produkující výkon 740 koní (544 kW), jež je dostupný od 8400 otáček za minutu, s maximálním točivým momentem 690 Nm. Na vozovku to přeneseme prostřednictvím sedmistupňové převodovky, jíž jsou poháněna všechna čtyři kola.
Co se váhy týče, roadster je oproti kupé těžší o rovných 50 kilogramů, což samo o sobě může být příčinou, proč je v testu rychlosti o setinky pomalejší. Nicméně to nemá vliv na ohromující účinky vozidla, které se prezentují jak velkou sílou motoru, tak pestrým designem. Bavíme-li se stále o roadsteru, zrychlení z nuly na sto nás podle všeho čeká za 3 sekundy (o jednu desetinu méně) a maximální rychlost vyvrcholí při 350 km/h. Pokud se ptáte, kde se objevily přebytečné kilogramy, tak jimi musel být vyztužen podvozek a rovněž se o něco zvýšila tuhost karoserie.
Ač tedy roadster původně vychází z uzavřené verze, celkové změny zvnější poukazují na svůj vlastní charakter (jako by se jednalo o úplně nový vůz). Pokud se však podíváme na stahující se střechu, hned tady nás čeká první menší nepříjemnost, kde nám bylo řečeno, že její ovládání je dostupné pouze ručně. Příznivci této italské značky to jistě přejdou, ale bohužel ani ostatním nezbude nic jiného. Nicméně automobilka slibuje vyvinutí jednoduchého mechanismu z karbonových dílů, jejichž váha by neměla překročit 6 kg, tudíž nebude zapotřebí značné manuální námahy.
Uvnitř nás čeká kožené čalounění (popřípadně alcantary), jehož výběr nám usnadní hned kompozice několika barev. Aby si zákazníci více přišli na své, bude jim umožněno doladit si interiér v rámci svých zálib v balíčku Ad Personam, jenž zahrnuje různé doplňky včetně čalounění, materiálů obložení dveří, koberců na podlaze a dalšího obložení kabiny. Dá se tedy počítat převážně s designovými prvky.
Model vozu Aventador je na přiložených fotografiích vyobrazen ve svém specifickém modrém laku přezdívaném „Aegir“, u něhož se spousta příznivců shodla, že nic lepšího mít ani nemůže. Další specifické nátěry byly použity v interiéru, a to konkrétně bílý „Bianco Polar“ a modrý „Blue Delphinus“.