Koenigsegg Agera RS překonal rekord Bugatti a stal se nejrychlejším silničním vozidlem
Jak daleko lze natahovat laťku rychlostních možností? Koenigsegg Agera RS má šanci jít ještě dál, ovšem se současným rekordem si postačí. Při testu v Nevadě s průměrnou rychlostí 447,6 km/h překonal slavné Bugatti Veyron a stal se nejrychlejším sériově vyráběným vozidlem světa.
V poslední době se často setkáváme stále s novými modely, které se snaží svými parametry překonat jeden druhého. Ovšem máme-li to převést do skutečnosti, u spousty z nich se také čeká na oficiální test, neboť dosáhnout takhle rychlé jízdy vyžaduje nejen velký rozsah otáček, ale také velmi dobré pneumatiky. O tom už mimo jiné ví i dosavadní rekordman Koenigsegg Agera RS své. A právě pneumatiky jsou největší překážkou při této nesmírně těžké disciplíně.
Ačkoliv se již nějakou chvíli po světě pohybuje také Bugatti Chiron, na jeho oficiální testy si zatím musíme ještě počkat. Dosavadní rekord o rychlosti 431 km/h sice patřilo Bugatti, ale jednalo se pouze o Veyron Super Sport, tedy předchůdce slavného Chironu. O co se však nejen tyto dvě automobilky v blízké budoucnosti budou snažit nejvíce, je dosažení mety 300 mil za hodinu (482,8 km/h). Agera má tu výhodu, že disponuje velmi nízkou hmotností (necelých 1400 kilogramů), zatímco Chiron, který se na své představení ještě chystá, disponuje pohotovostní hmotností necelých dvou tun (1996 kg).
A podle slov Christiana von Koenigsegga, který v roce 1994 tuto švédskou automobilovou společnost s cílem vyrábět ty nejrychlejší automobily světa založil, není meta 300 mil za hodinu až tak nereálná. Jeho poslednímu unikátu se povedly už dva kroky, na ten třetí si s chutí počká. Prvním úspěchem bylo již zmíněné překonání rekordu Veyronu, které se konalo na nevadské trati z Las Vegas do Pahrumpu, kde v obou směrech vůz zaznamenal průměrnou rychlost 447,6 km/h, a druhým krokem bylo překonání nejvyšší vůbec kdy zaznamenané rychlosti silničního auta, konkrétně tedy 457,5 km/h. Třetí krok bude už jenom ta posvátná meta.
Pokud však jde o vzájemné soupeření mezi oběma automobilkami, Agera RS se může pochlubit ještě dalším rekordem. Zrychlit z nuly na sto či dvě stě a pak zase zpět je v dnešní době praktický možné již za pár sekund, ovšem zrychlení z nuly na čtyři sta kilometrů v hodině vyžaduje menší trpělivost. Bugatti Chiron se loni na podzim testu v této disciplíně podrobil a stanovil světový rekord v 41,96 vteřinách. O ten jej později připravila nová Agera, která to zvládla ještě dokonce o pět vteřin dříve, a to v čase 36,44 sekund.
A co vlastně Ageru RS pohání? Jedná se o pětilitrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 1360 koňských sil a 1371 Nm točivého momentu. Prakticky se jedná o takovou malou raketu na kolečkách.