Jeden z nejhezčích kabrioletů byl oficiálně odhalen. Aston Martin představil model DB11 Volante
Nová a velice úspěšná generace modelu DB11 byla představena už před dvěma lety a již v té době si zkušení technici z britské stáje pohrávali s myšlenkou, podle níž by rádi vytvořili verzi s otevřenou střechou. Ta nám mohla být odhalena letos v létě, jenže se tak nestalo. My však zoufat nemusíme. I přes lehké zpoždění vypadá naprosto dokonale!
Vozy Aston Martin doprovází při jízdě vždy fantastický zvuk motoru a jinak tomu nebude ani v případě tohoto dvěma turby přeplňovaného osmiválce. Základní verze DB11, tedy s uzavřenou střechou, se mohla pochlubit ještě se čtyřmi válci navíc, ovšem z parádních jízdních zážítků tím ochuzeni rozhodně nebudeme. Tento otevřený roadster je doplněný rovnou osmivrstvou plátěnou střechou (dostupná ve třech barevných provedeních - červená, stříbrná nebo černá), která se pyšní skvělými, efektními izolačními vlastnostmi, jež vás dokonale oddělí od venkovního hluku. Samozřejmě platí, že během jejího sklápění nebude možné, aby se vůz pohyboval vyšší rychlostí, než je 50 km/h. Pokud však vydržíme, za 14 sekund máme hotovo a můžeme to parádně rozjet.
Čtyřlitrový osmiválec z produkce AMG leží pod přední kapotou, odkud produkuje výkon 375 kW (505 koní) a 695 Nm točivého momentu. Odtud všechna jeho síla putuje přes osmistupňovou automatickou převodovkou s pádly na kola zadní nápravy, kde najdeme také samosvorný diferenciál. Zrychlení z nuly na sto je u verze se zavřenou střechou za 4 sekundy, kdežto u otevřené varianty se stále spekuluje, že bude o chloupek pomalejší. Přesto by tato hodnota neměla překročit 5 sekund. Maximální rychlost nám vyvrcholí při 301 km/h.
Vzhled auta připomíná klasické rysy této britské značky, která se snažila svým novým modelem zaručit kvalitu na dlouhé roky dopředu. A největší otazník nevisel nad ničím jiným než nad plátěnou střechou. Ta byla podrobena několika testovacím jízdám a následně i zavřena do speciální komory, kde byla stotisíckrát vystavena veškerým vlivům nepříznivého počasí. Jen takto budou mít budoucí majitelé jistotu, že jim nejen vůz, ale tedy i střechy, vydrží celá léta.
Přesné informace ohledně toho, co se schovává v interiéru, si zatím automobilka nechává pro sebe. DB11 Volante zamíří na středoevropský trh nejdříve až na jaře příštího roku, a tak nám nezbývá než tipovat, jaké překvapení nám přichystá. Rozhodně nám nebude chybět spousta jak asistenčních, tak bezpečnostních systému, stejně tak byla naznačena i volba nastavení citlivosti při řízení vozidla, která je spojena s řadou jízdních režímů a posléze nesmíme opomenout ani na míru navržené pohodlné sportovní sedačky, s nimiž se oddáte krásám dlouhých venkovních jízd. U volantu se spekuluje o jeho dobré horizontální i vertikální nastavitelnosti a celkový design vozidla si říká o cenu nejhezčího kabrioletu dnešní doby. Cenové relace byly na německém trhu stanoveny na počátečních 199 tisíc eur, což je v přepočtu lehce přes 5 milionů korun.