Hlad po elektromobilech stále stoupá, a proto Renault odhalil další kousek

Tvrzení, že do deseti let bude po celém světě převládat více elektromobilů jak aut na klasický pohon, se pomalu stává realitou, což podpořila i značka Renault, která svým zákazníkům nabízí další kousek.

Stále větší hlad po elektromobilech přichází zejména z Číny, kde se tato nová móda pomalu stává tradičním zvykem. Velká města, mezi nimiž můžeme uvést například Šanghaj nebo Peking, už automobily se spalovacím motorem pomalu ani nenabízí a právě tímto trendem se postupně hodlají inspirovat také v Evropě.

První krok představila taková Francie, která již na přelomu roku 2018/19 upoutala zraky veřejnosti svým modelem, jenž nese název Renault K-ZE. Francouzská automobilka se v rámci této příležitosti spojila právě s čínskou firmou Dongfeng Motor Group.

Na co se tedy budeme moct těšit? V převodu do skutečnosti půjde o vůz, jenž by měl být schopný na jedno nabití ujet až 250 km. Chybět nám nebude ani autonomní řízení, co by se mělo obsahovat už ten "pokročilejší" systém, avšak stále sami víme, jak to v tomto ohledu je. 

Design vozu se nám prezentuje s tradičními křivkami, jež doprovází ladný modrý nádech. Nabíjecí systém by měl být kompatibilní s domácími zásuvkami, což by mělo zabrat přibližně 4 hodiny nabíjení. Použijeme-li rychlonabíječku, můžeme pak 80 % kapacity nabít už za 50 minut. 

Jaké jsou rychlostí parametry automobilu, to se k nám zatím nedostalo. Jisté však je, že se jej Česká republika dočká také, a mělo by se tak stát nejdříve v roce 2021. Toto období se dá považovat za hlavní průlomové při návalu nových elektrických vozů. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky