Genesis na autosalonu v New Yorku odhalil koncept, který představuje vizi rychlého GT budoucnosti
Další vůz, jenž se po vzoru konkurenčních luxusních automobilek představil jako vize o rychlém autě budoucnosti, nese název Genesis Essentia Concept. Za podpisem nadýchaného konceptu stojí korejský koncern Hyundai-Kia, který svůj výtvor nového gran turisma poprvé ukázal světu na proslulém autosalonu v New Yorku.
Ačkoliv se onen zmíněný futuristický nádech bude týkat pouze nových vozů prezentujících se pod značkou Genesis, již při prvním pohledu spatříme na oko několik poutavých věcí. Tvůrčímu designu vévodí částečně průhledná kapota, která zvenčí odhaluje potenciální sílu vozu. Pod ní se však neukrývá nějaký osmiválec, jak bychom u daného typu automobilu očekávali, nýbrž elektromotory. A podobně jako se hovoří všude jinde, že budoucnost bude patřit elektromobilům, na spalovací ústrojí můžeme i v tomto případě zapomenout.
Vzhledem k tomu, že si korejská společnost nechává většinu klíčových parametrů pro sebe, o základních údajích můžeme alespoň prozatím jenom spekulovat. Z tiskové zprávy nám byl odhalen jenom údaj o zrychlení, jenž má být k dosažení hranice z klidu na sto kilometrů v hodině otázkou pouhých tří sekund.
Pokud se orientujeme v módních trendech v oblasti interiérů, pak víme, že veškeré kroky vedou k minimalistickému stylu. To ovšem neznamená, že se připravíme o kvalitu, pouze se dostaneme do prostoru, v němž se nám bude lépe dýchat a každý obsažený prvek bude plnit svou patřičnou úlohu. V případě interiéru našeho vozu tomu není jinak. Nová Essentia sice klade důraz na minimalismus, avšak stále vás dokáže naprosto upoutat svými mimořádnými funkcemi. Před řidičem se nachází osmipalcový digitální přístrojový panel, který je rozšířen o druhou obrazovku rozpínající se po celé délce palubní desky. Na ní mají být zobrazeny všechny potřebné funkce (od jízdních informací po zábavní prvky) a díky ní je také můžeme ovládat.
Součástí pohodlné jízdy jsou mimo jiné i pohodlné sedačky. Ač se na první pohled mohou zdát, že jsou pouze dvě, auto disponuje i zadními sedadly, jež jsou čalouněné kůží v oxfordské modré barvě. Vepředu se pro změnu objevila speciálně pro tyto modely vyvinutá hnědá barva.
Na co se v rámci vývoje a novinky, která je předmětem ještě dalšího testování, můžeme těšit, tím je technologie schopná komunikace s infrastrukturou a dalšími okolními vozidly, díky čemuž bude mít řidič vždy okamžitý přehled o tom, jaká je situace na silnicích a s jakým počasím může počítat. Tento systém bude ještě rozšířen o umělou inteligenci vycházející z řidičových návyků, podle čehož budou pak dané prvky automaticky aktivovány. O bližší popis této funkce si ovšem podobně jako u dalších věcí budeme muset ještě nějaký ten čas počkat.