Ferrari opět uchvátilo své zákazníky. Model 488 Pista Spider je kompletně bez střechy

Ferrari 488 Pista Spider je jubilejní padesátý vůz s otevřenou střechou, který vzešel z italské stáje Ferrari. Kromě unikátního vzhledu, jenž zaujme oko nejednoho zákazníka, se můžeme těšit na jedinečný zvuk motoru a speciální jízdní vlastnosti.

Co se nám tedy skrývá pod kapotou? Jedná se o vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litru, výkonu 720 koní a 720 Nm točivého momentu. Automobilka se zároveň chlubí tím, že jiný osmiválec z její produkce takovými vlastnostmi nedisponuje.

Bílý „pavouk“, jehož můžeme vidět na přilehlých fotografiích, vznikl ze zavřeného modelu 488 Pista. Na první pohled příliš designových změn nezaznamenáme, avšak přesto tu vítáme jednu značnou změnu.

Celková hmotnost nového Spideru stoupla o 100 kilogramů, tedy z 1280 na 1380 kg, avšak z klidu na sto se nám auto dostane naprosto ve stejném čase jako zavřená Pista. Což by mělo být za 2,85 sekundy.

Budeme-li se chtít s tímto otevřeným žihadlem pořádně rozjet, na 200 km/h se dostaneme za 8 sekund (o 0,4 dříve než v případě kupé), přičemž maximální rychlost nám vyvrcholí při 340 km/h.

Mezi přednosti vozu můžeme uvést novinku zvanou Ferrari Dynamic Enhancer, s jehož pomocí je vůz lépe ovladatelný i při těch „horších“ podmínkách, do čehož lze zahrnout i rychlou jízdu. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky