Dacia ve Frankfurtu představí druhou generaci Dusteru
Jedna z nejpopulárnějších značek světa se rozhodla rozšířit své řady o další evoluční přírůstek. Pokud máte zájem seznámit se blíže s novým populárním SUV, pak se vydejte do zářijové přehlídky vozů ve Frankfurtu, kde bude model Dacia Duster oficiálně uveden, nebo si přečtěte následující článek.
První generace vozu Dacia Duster je na trhu už bezmála sedm let a za tuto dobu prodala přes milion svých výrobků napříč celou Evropou. Možná se budete divit, ale opravdu se jedná o takto vysoké číslo a velkou zásluhu na tom má především jednoduchý a zároveň vytříbený vkus, jímž se Dácia celé roky prezentuje a u kterého se většina lidí obávala, že se při představení druhé generace rapidně změní. To se nakonec, jak můžeme vidět na přiložených fotografiích, naštěstní nekoná. Nový Duster je překvapivě téměř na oko stejný, avšak o žádný facelift se vůbec nejedná.
Rumunská společnost Dacia byla založena v roce 1966 za pomocí francouzské automobilky Renault a během svého dlouholetého působení si držela svou působivou výrobní tradici, jež se sice postupem času, jak to bývá zvykem, vylepšuje a zmoderňuje, ale na základním výrobním kouzlu se nic nezměnilo, a to ani v letech 1999, kdy byla právě Renaultem odkoupena. A vzhledem k vysoké poptávce, která nadmíru předčila očekávání při prodeji prvního modelu Dacia Duster, se automobilka rozhodla přijít s revolučním vylepšením zejména vnitřních partií, s nimiž jdou ruku v ruce i nové zabezpečovací systémy.
Podlahová plošina nadále zůstává stejná, jak ji tedy známe například u Nissanu X-Trail, a měnit se nebudou ani její vnější rozměry. Z těch pár změn, které bychom mohli spatřit navenek, můžeme zmínit o 100 milimetrů větší rozpor, o stejnou délku bylo posunuto dopředu čelní sklo, původně svislá zadní světla byla přemístěna více ke kraji a nabrala spíše čtvercového charakteru a nakonec i kapota lehce nabrala na síle. To vše jsou ovšem jenom drobné změny, avšak podle slov Laurense van der Ackera, šéfdesignéra automobilky Renault, nebylo žádných větších změn potřeba, protože se automobilka chce držet osvědčených metod, jež si na současném trhu drží svou přízeň. A mezi konkurencí nejověřenější metodou je na SUV poměrně nízká cena, což rozhodně hraje velkou roli a nutí členy ostatních automobilových společností, buďto snížit cenu, nebo přijít s něčím novým.
Z dalších zásadních informací nesmíme opomenout ani fakt, že součástí stadnardního vybavení bude klasický pohon předních kol, ale příplatkový balíček nabídne i možnost pohonu 4x4.
Nahlédneme-li do interiéru, již na první pohled nás uvítá nová přístrojová deska, pro některé z nás budou trochu překvapením měkčené plasty, mezi jejichž přednosti údajně patří i lepší pohlcování zvuku, infotainment dostane podporu pro Android Auto či Apple CarPlay a chybět nebudou ani další pokročilí bezpečnostní asistenti, s nimiž se setkáváme u nově vycházejících vozů. O jejich přesném počtu a vlastnostech nás budou informovat až na probíhajícím frankfurtském autosalonu, kde se mimo jiné dozvíme i to, co se bude schovávat pod kapotou. Očekáváme drobné navýšení výkonnostních parametrů, ale raději nebudeme předbíhat. Zmínit můžeme akorát ještě uvedení nové oranžové barvy Atacama, která byla zavedena na počest uvítání nové generace a co nevidět bude zahrnuta i v nabídce výběru.