Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT má namířeno do Ženevy
Dvoudveřový Mercedes-AMG GT Coupe, který se již nějakou dobu pohybuje po světě, se konečně dočkal svého čtvyřdveřového sourezence, o němž se zejména poslední rok intenzivně spekulovalo. Není tedy divu, že se máme na co těšit.
Německý výrobce automobilů nás již stihl informovat, že svůj nový model oficiálně představí na ženevském autosalonu ve Švýcarsku, kde přesně před rokem představil koncept svého čtyřdveřového hybridu AMG GT, jež kombinoval elektromobil se zážehovým osmiválcem o objemu 4 litrů a výkonu 600 kW. Nová varianta bude poněkud slabší, ovšem neméně efektivní a v podstatě i komfortnější.
Dvoudveřové kupé
Pod kapotou v základní verzi můžeme opět očekávat čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. To bude na laděno na výkon 444 kW, který na silnici dostaneme prostřednictvím devítistupňového automatu. Blízká budoucnost nám poodhalí, na jaké další verze se můžeme těšit. Standardem by však všude měl být pohon všech čtyř kol.
Na snímcích, které byly zveřejněny z předsériových testů, vidíme zakamuflovaný prototyp, o jehož bližších informacích můžeme zatím jenom spekulovat. Pokud ovšem německá automobilka chce konkurovat posledním produktům Audi, BMW nebo Porsche, musí být o krok napřed. A o to se Mercedes snaží. V novém prototypu půjde o podrobnější zpracování konceptu z minulého ročníku, jemuž budou přidány jak bezpečnostní asistenti, tak různé zábavné prvky.
Již na snímcích je možné si všimnout různé podobnosti s hybridem z předchozího roku. V první řadě jde o tvar, ve druhé řadě o detaily. Vepředu nám dominuje velká maska chladiče, vzadu naopak po vzoru kupé spatříme úzké světlomety a lehce zakulacený nárazník.
Do prodeje by se čtyřdveřový Mercedes AMG GT měl dostat ještě letos, a to odhadem někdy začátkem podzimu. V podobné době by měla být zveřejněna i do série výroby jdoucí hybridní verze, která bude inspirována právě konkurenčním Porsche Panamera. Výkon by tak mohl narůst na nějakých 500 kW, avšak na podobné prognózy je ještě brzo.
Mercedes také nedávno do své nabídky zahrnul model CLS, jenž se již teď těší velké přízni. Důvodem, proč se tato slavná značka rozhodla odkrýt další, dá se říct, sportovně laděnou verzi, je to, že nové AMG GT bude mnohem více sportovnější, zatímco CLS se již ostré verze nedočká. 88. ročník ženevského autosalonu odstartuje 8. března a potrvá rovných deset dní.