Citroën C5 Aircross: nová vlajková loď značky klade důraz na prostor a techniku
Pohodové rodinné jízdy, maximální bezpečnost, dobrý výkon a spousta nových zážitků. To jsou základní parametry Citroënu C5 Aircross, který se nám sice představil začátkem léta, ale teprve dnes si jej lidé mohou pořádně užít.
Francouzská automobilka slibovala, že se pokusí jít s dobou, aby se opět o něco více přiblížila potřebám běžných zákazníků, kteří si potrpí na vytříbeném luxusu a maximálním bezpečí. Ačkoliv tento krok nebyl malý, ve výsledku se celkem povedl a my tu máme dokonce jeden z nejvýkonnějších produkčních Citroënů v celé historii.
Když jsme zmínili výkon, nahlédneme ihned pod kapotu. Tam se možná překvapivě nenachází šestiválec, jako tomu bylo zvykem u sesterských verzí, nýbrž tříválce a čtyřválce. Technická zpráva nás odkazuje na dva benzinové a dva naftové motory, přičemž ty slabší verze budou obě mít 130 koní a ty silnější 180 koní.
Tím největším lákadlem je kromě působivého vnějšího designu především interiér, který ukrývá největší zavazadlový prostor ze všech ostatních SUV ve svém segmentu. Jedná se o doplněk, jenž je v dnešní době velice žádaný a jenž nám rovněž spoustu věcí ulehčí.
Přívětivou atmosféru s pohodlnými sedačkami pak doprovodí špičková výbava. Například adaptivní tempomat s funkcí stop má za úkol sledovat vozidlo před vámi a jakmile se k němu přiblížíte do určité vzdálenosti, vůz začne sám automaticky přibrzďovat. Ve druhé řadě tu je i systém sledování mrtvého úhlu, systém rozpoznání dopravního značení s doporučenou rychlostí, grip control anebo pomocník při sjíždění z kopce.
Ačkoliv tu máme asistenty umožňující nám cestu i na nerovných místech, pak C5 Aircross není čistě vozem do volného terénu. Chybí nám zde totiž pohon všech čtyř kol, s nímž by se až do příchodu hybridní verze, která se na trhu objeví někdy během příštího roku, nemělo počítat.