Chrysler 200. Sedan, který si vsadil na automat!
Chrysler 200 je novým bílým koněm americké automobilky. Představí novou převodovku, techniku Alfy Romea a systém 4 x 4, který si zakládá na úspoře. Zájemci o koupi z Evropy budou muset odcestovat do USA. Tam se vozidlo začne prodávat v létě.
Americká automobilka se nechala slyšet, že se bude jednat o luxusnější variantu Dodge Dart. Nová generace vozidla je postavena na platformě CUSW. Tu známe u Alfa Romea Giulietta. Chrysler 200 je úctyhodným nástupcem eponymního modelu, který byl pouhým vylepšením Chrysleru Sebring. Sebring stál na technice, jež byla vytvořena ve spolupráci s Mitsubishi. Novinkou je podvozek, který je kombinací přední vzpěry MacPherson a zadního víceprvkového zavěšení. Vyvojáři vsadili na využití hliníkových prvků.
Mezi další inovace patří i podvozek 4 x 4. Má zcela odebíratelnou zadní nápravu. Pokud jsou poháněna pouze přední kola, kardan (mezináprovová spojka) je v klidu. K čemu je to dobré? Ztráty se snížily oproti předchozí generaci až o 80 procent, která využívala standardně připojitelný 4 x 4. Těšit se můžeme i na devítistupňový automat ZF. Chryslet tímto krokem drží prvenství v použití ZF v kategorii sedan střední třídy. Zatím jsme se s ní setkali u SUV Jeep Cherokee. Objednat lze i pro Range Rover Evoque.
Výběr motorů se klasicky zastavil na dvou. Automobilka si pro nás připravila čtyřválec 2.4 MultiAir2, který má výkon posunutý ze 129 na 135 kW. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 235 N.m. Šestiválec 3.6 Pentastar má hodnotu výkonu 217 kW a točivý moment 355 N.m. Chrysler 200 má nainstalovaný V 6, což ho tím pádem odlišuje od Dodge Dart. Ten se spoléhá na slabší agregáty. K tomu využívá manuální převodovku, a o pohonu na všechny čtyři kola si může nechat zdát.