Chrysler 200. Sedan, který si vsadil na automat!

Chrysler 200 je novým bílým koněm americké automobilky. Představí novou převodovku, techniku Alfy Romea a systém 4 x 4, který si zakládá na úspoře. Zájemci o koupi z Evropy budou muset odcestovat do USA. Tam se vozidlo začne prodávat v létě. 

Americká automobilka se nechala slyšet, že se bude jednat o luxusnější variantu Dodge Dart. Nová generace vozidla je postavena na platformě CUSW. Tu známe u Alfa Romea Giulietta. Chrysler 200 je úctyhodným nástupcem eponymního modelu, který byl pouhým vylepšením Chrysleru Sebring. Sebring stál na technice, jež byla vytvořena ve spolupráci s Mitsubishi. Novinkou je podvozek, který je kombinací přední vzpěry MacPherson a zadního víceprvkového zavěšení. Vyvojáři vsadili na využití hliníkových prvků.



Mezi další inovace patří i podvozek 4 x 4. Má zcela odebíratelnou zadní nápravu. Pokud jsou poháněna pouze přední kola, kardan (mezináprovová spojka) je v klidu. K čemu je to dobré? Ztráty se snížily oproti předchozí generaci až o 80 procent, která využívala standardně připojitelný 4 x 4. Těšit se můžeme i na devítistupňový automat ZF. Chryslet tímto krokem drží prvenství v použití ZF v kategorii sedan střední třídy. Zatím jsme se s ní setkali u SUV Jeep Cherokee. Objednat lze i pro Range Rover Evoque.



Výběr motorů se klasicky zastavil na dvou. Automobilka si pro nás připravila čtyřválec 2.4 MultiAir2, který má výkon posunutý ze 129 na 135 kW. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 235 N.m. Šestiválec 3.6 Pentastar má hodnotu výkonu 217 kW a točivý moment 355 N.m. Chrysler 200 má nainstalovaný V 6, což ho tím pádem odlišuje od Dodge Dart. Ten se spoléhá na slabší agregáty. K tomu využívá manuální převodovku, a o pohonu na všechny čtyři kola si může nechat zdát.


 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky