Brabham BT62 dává pojmu supersport nový význam
Jméno Jacka Brahmana je v motoristickém světě všem fanouškům rychlých vozů poměrně známé, a tak není důvod, abychom si jej i my představovali. Co je však pro nás podstatné, jest to, co nám v současné době přináší jeho společnost Brabham Automotive, kterou vede syn slavného závodníka a který nám při příležitosti 70. výročí představil okruhový speciál Brabham BT62. S mírným odstupem času se i my můžeme podívat na některé důležité podrobnosti.
Zdali se má značka Brahman stát jednoho dne plnohodnotnou konkurencí takových velikánů, jako je McLaren či Ferrari, bylo zapotřebí učinit další velký krok, jenž nám odhalí ambice britských výrobců závodních vozů. A i když jsme si na ten krok museli nějaký ten pátek počkat, již dnes je jisté, že to stálo za to.
Na co se tedy můžeme těšit? Automobilka se jako první ze všeho musela pochlubit velmi nízkou hmotností, jelikož celé vozidlo váží pouhých 972 kg a jen díky skvěle propracované aerodynamice BT62 generuje přítlak 1200 kg. Co si pod tím máme představit? Snad jen to, že pokud bychom se rozjeli plnou rychlostí z dosti strmého kopce, tato přilnavost by nám měla zaručit, že se neodlepíme od země. A to je vlastně i cílem, po čem dnešní supersportovní vozy při vzájemném překonávání se touží.
Přemístíme-li se do samotných útrob vozu, nemůžeme očekávat, že bychom tu našli něco jiného než závodní komponenty. Ty jsou uloženy těsně před zadní nápravou a jejich hlavní dýchací ústrojí tvoří atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru, který produkuje výkon 522 kW (710 koní) a 666 N.m. maximálního točivého momentu. Na zadní kola nám pak všechna síla putuje skrze šestistupňovou sekvenční převodovku.
Každý vůz bude nadále zdoben řadou karbonových doplňků, jež půjdou po vzoru celé karoserie (neboť se jedná o karbonový monokok), a protože cílem je účastnit se soutěže „24 Hours of Le Mans“, což je proslulý vytrvalostní závod, jenž se každoročně koná ve Francii poblíž města Le Mans, i proto povede veškeré soustředění právě na tento plán.
Jak si auto budeme moct užít i my? Museli bychom si stoupnout do fronty a doufat, že zrovna na nás se usměje štěstí, jelikož do světa poputuje pouhých 70 kousků. Prvních 35 se představí v barvách závodních vozů Jacka Brabhama, který v letech 1962 až 1992 při závodech F1 získal právě onech 35 vítězství.
A cena? Ani ta nebude nízká. Na Britských ostrovech se hovoří o vstupní cenovce jednoho milionu liber, což v přepočtu činí 29 milionů korun.