BMW rozšiřuje rodinku modelů X. Na jaře se představí BMW X2
Očekávané BMW přijde neočekávaně brzo. Zcela nová modelová řada s názvem X2 je nástupcem současného X1, pod jehož kapotou se objeví rovnou tři druhy motoru. Prodej začne již začátkem roku 2018.
Na první pohled možná nerozeznatelný, přesto nám BMW X2 na rozdíl od svého předchůdce X1 něco ubral. Jedná se hlavně o rozměry, a to konkrétně 49 milimetrů na délku a 69 do výšky. Když se podíváme kolem sebe, většina zástupců nových modelů jde s tímto trendem (alespoň co se výšky týče) a snaží se tak vylepšit zážitky z jízdy na maximum. U SUV je tento krok sice trochu neobvyklý, ale automobilka k tomu jistě má svůj důvod. Celkové rozměry tedy činí 4360 mm do délky, 1821 mm do šířky a 1526 mm do výšky.
Nabídka motorizací nabídne rovnou tři varianty, které nám budou postupně odhaleny časem. Tou základní je klasický čtyřválec s benzinovým motorem (sDrive20i - přeplňovaný dvoulitr), jež produkuje výkon 141 kW (192 koní) a 280 Nm točivého momentu. Později se nám představí i dva vznětové motory. Ty zastoupí modely X2 xDrive20d a X2 xDrive25d, jež jsou naladěny na 140 a 231 kW. Zatímco benzinová verze bude úzce spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dieselové motory mají zabudovaný osmistupňový automat.
No a aby toho nebylo málo, později v příštím roce se nám představí i trochu netypický tříválec X2 sDrive18i, pod jehož kapotou bude 1,5litrový motor produkující výkon 103 kW (140 koní), který bude spolupracovat výhradně s manuální převodovkou.
Řada prvků včetně samotné platformy byla převzata z verze X1, což nám k posledním dostupným informacím z otázek ohledně motorizací prozradí jen, že motor najdeme pod přední kapotou a základní verzi se setkáme s pohonem předních kol. Později však nebude chybět ani čtyřkolka. Bez ohledu na typ pohonu se auto bude vozit standardních 17palcových kolech, které si na vlastní žádost později můžeme nechat vyměnit za dvacítky; ty mimo jiné budou maximem, co tato verze nabízí.
Uvnitř jsme se prozatím moc změn nedočkali. Nové je akorát čalounění, trochu modernější typ volantu, jinak základní výbava, kterou čítá analogový přístrojový štít či centrální displej, je na oko stejná. Kromě zaměření se na pohodlnější řízení, s čímž jsou spjaty i o něco lepší zážitky z jízdy, nás nepotěší ani informace o zavazadlovém prostoru, který nyní má o 35 litrů menší objem (celkově 470 litrů). Menší útěchou může být dobré sklapování zadních sedadel a také široká nabídka příplatkové výbavy. V té můžeme zmínit adaptivní tempomat, parkovacího asistenta, head-up displej, palubní internet a přední LED světla.