BMW M3 shodilo pár kilo a získalo silnější motor
Možná nejostřejší řada s názvem BMW M3 CS šla s trendy současné doby a nechala odlehčit své celkové hmotnosti, zatímco s výkonem šla pěkně nahoru. Po testovací jízdě na slavné trati Nürburgring byly doladěny poslední změny a německá automobilka se tak s námi mohla podělit o svůj výtvor.
O tom, že BMW neustále rozšiřuje své řady, se vědělo po celou dobu. Čtyřdveřový sedan M3 CS je vlastně blízkým sourozencem kupé M4 CS, od něhož kopíruje většinu stěžejních prvků. Pokud jej ovšem porovnáme s klasickým modelem M3, je tato novinka o 49 kilogramů lehčí, výkonnější a při jízdě na silnici také trochu sportovnější. Alespoň takto to zní z prohlášení německé sportovní divize, která ve svůj model pevně věří.
Pod kapotou tedy nenajdeme nic jiného než přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 338 kW (460 koní) při 6250 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 600 Nm, jenž je dostupný už v rozmezí od 4000 do 5350 otáček za minutu. Motor nám úzce spolupracuje se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku, díky níž dokáže vůz zrychlit z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Takto lze pokračovat až do elektrickým omezovačem dovolené rychlosti, která byla stanovena na 280 km/h.
V základu nás kromě zcela nového výfukového systému čeká také paket M Competition, což značí aktivní vícelamelový diferenciál, jež najdete mezi koly zadní nápravy. Součástí standardní výbavy jsou i pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, na nichž vůz stojí, s rozměry 65/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu. K dispozici mohou také být karbon-keramické brzdy, s nimiž tedy už do základu počítat nemůžeme, zato nám je automobilka za menší příplatek může přidělit.
Na co se však dále můžeme těšit, tím je adaptivní podvozek, který nám otevírá brány k několika jízdním režimům. Ty jsou hned tři a mezi ně řadíme režim Sport, Sport + a Comfort, přičemž každý z nich nám ještě dovoluje individuální nastavení tlumičů. Další působivé prvky na nás čekají v interiéru, kde se kromě alcantary potkáme také se sportovními sedačky doplněnými jak jinak než sportovním volantem.
Kdo by měl zájem si vůz pořídit, bude lepší, když začne jednat dříve než později, jelikož do výroby dorazí přibližně 1200 kusů. První objednávky budou přijímány začátkem nového roku, zatímco samotná výroba je posunuta až na březen.