Auto jako pro Batmana: čím je XING Miss R tak zajímavý?
Pokud jde o tvorbu zvláštních typů automobilů, lepší unikáty než na asijském trhu ani nenajdete. To se týká i dnešnímo námi představeného modelu, s nímž přichází čínská společnost XING Mobility, která se snaží o velký průlom ve světě elektromobilů.
XING Mobility Miss R je vůz, o němž by se dalo říct, že se nese na vlně dvou nádechů. Ten první nás vede někam k Batmanovi do garáže, odkud se chystá na svůj první výjezd, a ten druhý nás vede k rallye závodům. Na obojím něco bude, avšak hlavně z druhé zmíněné verze berou technici z čínské stáje svou inspiraci a hodlají tak vytvořit univerzální elektrický supersport, jenž se bude smět co nevidět pochlubit jak silničními, tak i terénními vlastnostmi. A proč teprve až co nevidět? Miss R je v současnosti pouhý koncept, před nímž leží ještě celá řada testů, které brzy určí, jak moc naplní všechny tvůrčí ideály.
Nás ovšem jistě bude zajímat, s čím vším se setkáme uvnitř. Podle materiálů společnosti se o pohon budou starat čtyři elektromotory, kde každý nabídne výkon 250 kW a 430 Nm točivého momentu. Sečteme-li tedy tyto hodnoty dohromady, dostáváme se na čísla 1000 kW (1360 koní) a 1720 Nm. Tyto neuvěřitelné hodnoty nadále podporuje údaj o zrychlení, jenž nám říká, že auto by mělo být schopné zrychlit z klidu na sto již za 1,8 sekundy a na 200 km/h za 5,1 sekundy. Pokud bychom takto šli dál, sprint na 400 km/h je možný už v čase 8,87s, přičemž maximální rychlost vozu nám vyvrcholí při 270 km/h.
Inspirace ze světa rallye se nám jak do osobitých vlastností vozu promítla i do jeho podvozku, jehož vývoj trval celý dlouhý rok. První oficiální poodhalení k nám totiž přišlo již loni v létě, avšak tehdy nebyla vize tak jasná jako nyní. Od té doby se leccos změnilo a ačkoliv více podrobných informací, jako na jaké vymoženosti se můžeme těšit, nemáme, jsou nám známy alespoň délkové parametry vozu. Ty činí 1800 mm do šířky, 4000 mm do délky a 1300 mm do výšky. Rozvor mezi oběma nápravami činí 2950 mm a celková hmotnost vozidla by měla být rovných 1500 kg.
Co je však zajímavé a co dál nám automobilka uvádí, je to, že pokud bychom měli to štěstí se podívat dovnitř, uviděli bychom něco, co by se dalo přirovnat ke stavebnici lega. Tím nám autoři patrně chtěli říci, že všechny dílky skládačky do sebe parádně zapadají a že žádné místo nepřijde nazbyt. A co se štěstí týče, abychom na vlastní oči mohli spatřit nebo dookonce vlastnit vůz, to by muselo být opravdu výjimečné, neboť sama automobilka zatím neplánuje zveřejnit nějaké bližší fotografie navíc a do celkové výroby neplánuje zavést více než dvacet unikátních kousků. I tak by ale měl tento krok ve světě elektromobilů znamenat průlom, díky němuž se globálně vyřeší potíže s efektivním chlazením baterií.