Audi ve Frankfurtu odhalilo RS4 Avant
Audi se vrací v celé své kráse a tentokrát svou nabídku obohatilo superkombíkem, jenž je nástupcem modelu RS5 Coupé. Nový Avant bude posílat výkon 450 koní na všechna čtyři kola a předvede se také v mnohem cenově dostupnější variantě, než byl jeho předchůdce.
Inspirace u nově odhaleného modelu přišla vůbec z první verze RS4, které mělo premiéru už před více než osmnácti lety. Co k tomu automobilku vedlo, to zatím netušíme, ale vždy bývá nadmíru jasné, že novou verzí se snažíte doladit nedostatky, jimiž předchozí verze disponovala. Pro někoho to může být vysoká cenovka, pro jiné jízdní zážitky, v neposlední řadě to může být i design samotný. S těmito všemi pokroky se RS5 může pochlubit a navíc se pokusí své příznivce ohromit oslnivě přepracovanou nabídkou motorizací.
V přední řadě, jak bývá u Audi zvykem, bude síla motoru přenášena na všechna čtyři kola, kterou lze za menší příplatek doplnit sportovním diferenciálem zadní nápravy. Pohon bude výhradně spojený pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou, tedy žádný manuál, s níž auto rozjedeme až na maximální rychlost 280 km/h (ačkoliv se ve standardní verzi automobilka hovoří pouze o omezovačem upravené rychlosti, která byla posunuta z 250 km/h) . Zrychlení z nuly na sto bude možné za 4,1 sekundy, což z auta na své poměry dělá superrychlý kombík.
Další statistické údaje nás přesvědčí o tom, že motor, ač lehce poupraven, byl prakticky převzat z Audi RS5 Coupé, tudíž se můžeme těšit na dvěma turby přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 450 koní (331 kW) a maximem točivého momentu vrcholícím na hodnotě 600 Nm. Co se hmotnosti týče, tak auto celkově zhublo, a to konkrétně o 90 kg na současných 1790 kilogramů.
I prvky v interiéru zaznamenají z velké části jistou podobnost s modelem RS5, avšak s tou vychytávkou, že si design vozu budeme moct upravit dle naší libosti za pomocí příplatkového programu Audi Exclusive. Ve standardní verzi se jinak můžeme těšit na bohatou základní výbavu, jíž vévodí příjemná sedadla s logy RS, sportovní volant, digitální přístrojová deska či head-up displej. Změnám se neubránil ani podvozek, ten byl snížený o 7 mm, avšak sám zákazník si bude moct vybrat mezi klasickým či sportovním podvozkem, kde druhý jmenovaný bude navíc obohacen systémem Dynamic Ride Control. Auto pak klasicky stojí na 19palcových kolech, avšak za příplatek je lze nahradit 20palcovými. Jedinečný je i modrý lak Nogaro, jež svým vzhledem přípomíná právě onu první generaci slavné značky.
Audi RS4 Avant s cenovou nálepkou 79 800 eur (zhruba 2 miliony korun) poputuje ke svým novým majitelům již na přelomu roku. Pokud máte zájem si auto pořídit ještě teď vesměs za „nízkou“ cenu, zavítejte do Německa, kde jsou přijímány první objednávky. Není totiž vyloučeno, že s příchodem na český trh tato cena ještě rapidně stoupne.