Audi TT RS se dočkalo faceliftu, pyšní se sportovnějším nádechem

Nejostřejší verze Audi TT se dočkala svého faceliftu. Na první pohled možná příliš změn nespatříme, a to hlavně kvůli tomu, aby se zachoval zákazníkům oblíbený vzhled, ale pár drobností jsme se přeci jen dočkali.

První rozdíl, jehož si všimneme, plyne z nasávacích otvorů a lepší dynamiky vozu. Vše bylo přizpůsobeno sportovnějšímu pojetí, které se těší ještě o něco větší oblibě než jeho předchůdce.

Světla nám zůstala stejná, nicméně pokud nahlédneme do příplatkové výbavy, můžeme si pořídit funkci LED Matrix nebo pro zadní světla i LED diody.

Menších kosmetických změn se dočkal také interiér, a to konkrétně například volant. Paket RS se má navíc nově dodávat ve dvou speciálních barevných provedeních, a sice červené a modré.

Ve standardní výbavě nechybí klasický přístrojový štít, jenž si opět v podobě příplatkové výbavy můžeme nechat rozšířit o MMI Navigation Plus, s nímž se připojíme také k internetu, kde se dá už využít třeba takový Wi-Fi hotspot nebo hlasové vyhledávání. S téže výbavou se setkáváme i u otevřené verze (kabrioletu).

Zájemce určitě potěší, že nám pod kapotou zůstal řadový pětiválec o objemu 2,5 litru, který je doprovázen výkonem 400 koní. Chybět nebude ani sedmistupňová převodovka a pohon všech čtyř kol.

Co se jízdních parametrů týče, tisková zpráva uvádí, že by auto mělo být schopné zrychlit z klidu na sto za 3,7 sekundy, přičemž maximálka nám vyvrcholí při 250 km/h. Kdo by chtěl auto pořádně provětrat, může si tuto hranici nechat posunout o dalších 30 km/h.

Cena jak otevřené, tak i zavřené verze by se měla pohybovat lehce pod hranicí dvou milionů korun. Na různých evropských trzích se však tato hodnota bude mírně lišit.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky