Audi A7 Sportback dorazí na český trh koncem února
Nové Audi A7 Sportback navazuje na technologii, s níž přišel model A8. Těšit se můžeme jak na rozsáhlé síťové propojení, které nám zpříjemní jízdu při dlouhých cestách, ale také na více komfortu, bezpečnosti a spolu s tím i možností podrobnějšího individuálního nastavení.
Jak už bylo napovězeno, tak zatímco jsme se u designu až na pár kosmetických úprav moc změn nedočkali, nová generace vozů Audi A7 je otázkou moderní technologie, která může vesměs trumfnout všechny své bratrské kolegy. Za podpory až 39 asistenčních systémů rozdělených do tří paketů se můžeme těšit na usnadnění řešení klasických jízdních úkonů, s nimiž by se nezkušený řidič leckdy mohl potrápit. Abychom si je blíže představili, tak je tu například podpůrný Audi AI systém pro parkování, při němž si řidič může klidně i vystoupit z auta a nechat vůz dokončit celý parkovací proces za něj, nadále pak paket tour s podporou hospodárné jízdy (tedy s nízkou spotřebou) anebo paket City pro klidný průjezd křižovatkou.
Samotné jízdní vlastnosti obohacené sportovním charakterem vozu budou zase o něco výše posunuty na novou úroveň, a to zejména díky dynamickému řízení všech čtyř kol (prozatím jen jako v příplatkovém balíčku) nebo nové centrální jednotce pro ovládání podvozku. Zdokonalením si prošlo také nasávání vzduchu a vzduchové odpružení. Díky tomu můžete třeba pří jízdě na dálnici snížit světelnou výšku podvozku, ačkoliv u většiny nových modelů se počítá s tím, že to auto bude dělat za vás, a vystavit tak vůz ještě menšímu odporu vzduchu, což má za následek větší komfort z jízdy a mimo jiné také nižší spotřebu paliva. V opačném případě při jízdě na nerovném terénu můžete světelnou výšku zase zvýšit a předejít možnému nebezpečí poškození podvozku.
Celkovou změnou si prošla i nabídka motorizací, kde se jedná převážně o hybridy, jejichž vůbec prvotním modelem po uvedení na trh na přelomu příštího roku bude vůz s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů a výkonem 340 koní (250 kW). Co nám automobilka odhalila, tak později se setkáme s dalšími šestiválcovými a čtyřválcovými agregáty, jejichž podrobnosti jsou nám prozatím skryty. S čím však můžeme najisto počítat, tím je pohon přední i zadní nápravy, na něž bude motor posílat svou sílu skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S Tronic.
Při pomalé jízdě nebo posléze při parkování se nám kola zadní nápravy budou otáčet proti směru pohybu kol přední nápravy, díky čemuž bude auto za normálních okolností mnohem více agilnější. Tento jev by měl, jak automobilka uvádí, platit až do rychlosti 60 km/h, kdy se zadní kola budou otáčet normálně po směru předních kol, jak to známe z běžného provozu. Kdo by měl zájem dynamiku vozu přeci jenom ještě o něco více vylepšit, na přání si lze objednat dodání sportovního diferenciálu, který rovnoměrně rozděluje hnací sílu mezi kola zadní nápravy.
V interiéru nás čekají dvě dotykové obrazovky, kde první z nich řídí různé zábavní funkce, u té druhé si řidič sám nastaví další podpůrné komfortní funkce. Celý vnitřek se nese na vlně luxusu, který je doplněnou o skvělou akustiku, hlasové ovládání, příjemné sportovní sedačky a spoustu dalších vychytávek. Audi A7 Sportback se plánuje prosadit obzvláště na zahraničních trzích, do Česka by však měl zamířit také, a to konkrétně někdy v únoru příštího roku. I přes velké ohlasy a plánovanou výrobu ceny zatím nebyly odhaleny.