Audi A6 Avant dodalo slovu elegance nový význam
Není to tak dávno, co technici z německé stáje Audi světu představili poslední model A6 s karoserií sedan, a nyní už i ten může dneska přivítat svého elegantního zástupce. Audi A6 Avant sází zejména na praktičnost a mnohými je považován za nejkrásnější kombi současnosti.
Aby naše představa hned ze začátku nabrala nějakých reálných rozměrů, podíváme se rovnou v první řadě na délkové parametry. Nový Avant měří 4,94 metrů do délky, 1,89 m do šířky a 1,47 m do výšky. Rozvor mezi nápravami nám tisková zpráva neuvádí, ovšem domníváme se, že oproti základní verzi tam moc změn nebude (tedy 2,9 metru).
Co se zavazadlového prostoru týče, víko kufru pojme až 565 litrů, a pokud sklopíme zadní sedadla (v poměru 40:20:40), můžeme tento prostor navýšit až na 1680 litrů. Za připomínku určitě stojí, že víko zavazadelníku se ovládá elektronicky.
Po té motorické stránce se zpočátku můžeme těšit na třílitrové šestiválce, a to jak benzinové, tak dieselové. Zatímco zážehový motor bude k dispozici s výkonem 340 koní, 500 Nm točivého momentu, pohonem všech čtyř kol Quattro Ultra (jenž zapojuje zadní nápravu jen v případě potřeby) a sedmistupňovou převodovkou S Tronic, u vznětového provedení to bude pro slabší verzi výkon 231 koní s 500 Nm, a silnější 286 koní s 620 Nm. K tomu se můžeme těšit na klasický pohon všech kol a osmistupňový automat Tiptronic.
Podobně jako u sedanu bude obě tyto verze doprovázet také 48V mikrohybridní systém, díky němuž může A6 Avant jet s vypnutým motorem rychlostí od 55 do 160 km/h a přitom natáčet kola zadní nápravy až o 5 stupňů proti směru jízdy.
Hlavní změny se týkají především interiéru, kde všechny prvky vypadají, jako kdyby na ně sáhla ruka architekta. Nové vychytávky skvěle doplňuje také vzhled palubní desky, která se nyní prezentuje se dvěma displeji usazenými uprostřed. K tomu výše položenému je uváděna velikost 10,1 palců, k tomu níže 8,6 palců. Skrze něj se ovládá například klimatizace nebo vyhřívání sedaček. Oba zmíněné displeje jsou lehce natočeny směrem k řidiči.
V rámci příplatkové výbavy si můžeme dopřát více dřevěných dekorů, kůži Valcona, panoramatickou střechu, laserová světla, vzduchové odpružení a další vymoženosti. Základní cena je otázkou individuálního vkusu a také finančních možností, a proto se převážně uvádí rozpětí od 1 do 1,4 milionů korun.