Alfa Romeo představila svoje první SUV
Italská automobilka Alfa Romeo odhalila dlouho očekávaný model Stelvio Quadrifoglio. Ačkoliv se jedná běžné o SUV, na sportovních vlastnostech určitě nestrádá. Na dvakrát přeplňovaný šestiválec se postaral o to, aby byl stanoven nový rekord na slavné Severní smyčce.
Podíváme-li se nejprve na dostupné informace,o nichž se s námi italská společnost podělila, máme tu zcela nový vůz, jenž měří 4680 milimetrů do délky, 1650 do šířky a 2160 do výšky. Nebýt těchto parametrů, možná bychom si současný model Stelvio Quadrifoglio lehce spletli se sedanem Giulia, na jehož design Stelvio pouze navazuje. Stále tu však máme prvky, jaké jsou typické právě pro SUV. Tím je zejména výrazná příď či velká maska chladiče.
Interiér je vytvořený v minimalistickém italském stylu, který bude dostupný rovnou ve třech různých provedeních. Jde o to vyhovět řidiči přizpůsobit mu jak vzhled, tak i dokonalé jízdní vlastnosti, o které se už automobilka postará sama. Řidiči a stejně tak i všem spolucestujícím je poskytnut dostatek komfortu s ohledem na volné místo nad hlavami. Sedadla jsou jemná, speciálně vyvinutá pro model Quadrifoglio a jsou pokryta kombinací Alcantary s kůží. Podobně na tom je i sportovní volant, který navíc zdobí prvky z uhlíkových vláken. S přístupem do zavazadlového prostoru není žádný problém a samotná kapacita bude nadmíru vyhovovat i početnějším rodinám.
Pod kapotou najdeme dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru, původně vyvíjený u Ferrari (BiTurbo), který nám dává výkon 375 kW (510 koní) a 600 Nm maximálního točivého momentu. Zrychlení z nuly na sto je možné již za necelé 4 sekundy a maximální rychlost vyvrcholí při 280 km/h. Oficiálnímu testu rychlosti byl podroben hned na slavné Severní smyčce (Nordschleife), kde jezdec Fabio Francia s modelem Stelvio Quadrifoglio překonal dosavadní rekord pro SUV, a to rovnou o celých osm sekund dříve než Cayenne Turbo S.
Další jistotou zůstává, že auto bude stát speciálních 20palcových pneumatikách Pirelli, jež jsou typické pro svou lehkost. Standardem zůstává pohon všech čtyř kol, který nám zaručí dokonalou trakci. O dalších novinkách, včetně i těch, co do nabídky zahrnou i dieselové motory, se dozvíme v průběhu příštího roku. Hlavním překvapením by mělo být pokračování v nově zavedeném trendu, a tak bychom se brzy mohli dočkat ještě většího modelu. Prozatím se však můžeme těšit z přítomnosti vůbec prvního SUV značky Alfa Romeo, který by k prvním zákazníkům mohl dorazit již někdy na jaře 2018.