Seznamte se s Italdesign Zerouno Targa: Luxusní roadster, který poputuje pouze k pěti zákazníkům
Ještě než byl světově známý autosalon v Ženevě otevřen, dostávali jsme zprávy o vozech, které by tam měly zažít svou premiéru. Ačkoliv jsme o otevřené verzi Italdesignu Zerouno věděli dopředu, nikdo nebyl vůbec schopný říct, co je zač. Nyní však už víme!
Exkluzivní novinka z italské produkce, jež se nám představila pod krycím názvem Zerouno Duerta, je otevřenou variantou klasického kupé Zerouno. Jedná se teprve o druhý produkt, který nám divize Automobili Speciali. Jak už sám název napovídá, tato automobilka z Apeninského poloostrova se zaměřuje na ty nejatraktivnější a nejostřejší sportovní vozy, jaké bychom si sami mohli kdy představit.
Parametry nového roadsteru jsou prakticky totožné s těmi u verze s pevnou střechou. Základ tedy tvoří šasi z karbonu a hliníku, na něm je usazena karbonová karoserie a to vše pohání pětilitrový vidlicový desetiválec (s jakým jsme se mohli setkat například u Audi R8 V10 Plus), jehož výkon sahá k hranici 610 koní a 560 Nm točivého momentu. Podle tiskové zprávy je auto schopné dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h. Síla motoru je distribuována na všechna čtyři kola.
I když první fotografie oproti kupé neodhalují žádné velké designové změny, konstruktéři z italské stáje byli oproti kupé nuceni vyztužit šasi. Jak moc se v rámci těchto úprav změnila celková hmotnost, to nám prozrazeno nebylo, ovšem zato víme, že v rámci ručně odnímatelné střechy byla lehce poupravena záď vozidla. Za hlavami posádky přibyly dva ochranné oblouky, které by měly chránit cestující v případě převrácení vozu. Nicméně jedná se pouze o rutinní opatření jednoho z mnoha bezpečnostních prvků, aby se zákazníci i při nestabilním terénu a vyšších rychlostech cítili o něco bezpečněji.
Jelikož na sundavací střechu již nikde uvnitř nezbylo místo (patrně ji budete muset nechat doma někde v garáži), podobně jako u vozů Bugatti nebo Lamborghini bylo auto vybaveno dodatečně i tzv. nouzovou plátěnou stříškou, která by nás měla chránit před nepříznivými vlivy počasí.
Pro naprostý pocit bezpečí si automobilka na testovací jízdu objednala služby bývalého profesionálního závodníka Rinalda Capella. Ten po několika pokusech prohlásil, že Zerouno Targa ztělesňuje představy každého závodníka o dokonalém supersportu, čímž vyseknul všem, co se na vývoji tohoto vozu podíleli, obrovskou poklonu.
Co však zůstává nepříznivé pro všechny nadšence a sběratele superrychlých vozů, je jak celkový počet dostupných kusů, tak i zároveň vysoká cenovka. I když veřejnosti přesná cena odhalena nebyla, spekuluje se o částce sahající až k dvěma milionům liber, což je v přepočtu nějakých 57 milionů korun. Další zprávy nás informují o tom, že všech pět kusů této speciální edice si již našlo svého majitele, a to dokonce jen pár chvil poté, co byl model oficiálně odhalen.