Třetí generace Volkswagenu Touareg zamíří do Evropy se dvěma dieselovými šestiválci

SUV se těší velké oblibě zejména v USA, přesto se nový Volkswagen představil na autosalonu v Pekingu, odkud zamíří i na Evropský trh. Touareg je podobně jako ostatní obři jeho kalibru postaven na platformě MLB a kromě 810 litrů nákladu se může pochlubit třeba natáčením zadní nápravy nebo nočním viděním. 

V pořadí již třetí generace SUV od Volkswagenu je konečně venku a nutno dodat, že si na ní konstruktéři z německé stáje dali opravdu záležet. Auto dostalo všechny nejmodernější asistenční systémy, může se radovat z několika designérských úprav a navíc nám, jak už to bývá ve zvyku, narostlo všemi různými směry, přičemž na váze shodilo pěkných 106 kg. Vše je odvozeno od už jednou zmíněné platformy MLB, jíž se pyšní také vozy, jako je třeba Porsche Cayenne, Audi Q7, Bentley Bentayga. 

Rozdíl v rozměrech se týkal nejvíce, která nám vzrostla o 77 milimetrů, zatímco nejmenší rozdíl jsme pocítili v rozvoru, kde ta změna je opravdu jenom nepatrná. Automobilka uvádí 1 mm, což je opravdu zanedbatelná hodnota. Další hlavní rozdíl, jaký by nás mohl zajímat, je změna vzdálenosti rozchodu kol. Ta nám narostla o 9 mm vzadu a 14 mm vpředu. Celkové rozměry tedy činí - délka 4878 mm, šířka 1984 mm, výška 1702 mm a rozvor mezi nápravami 2894 mm.  

Pod kapotou bychom se s postupem času měli setkat hned s několika motorizacemi. Tu nejzajímavější by měl vznětový osmiválec o výkonu 310 kW a 900 Nm točivého momentu. Po jeho stopách půjdou dva vidlicové šestiválce, z nichž jeden nabídne 170 kW s 500 Nm a druhý pak 210 kW s 600 Nm. Od podzimu by měla být tato nabídka rozšířena ještě o benzinový šestiválec o výkonu 250 kW.

Bez ohledu na námi zvolenou verzi, pokaždé se setkáme s pohonem všech čtyř kol a automatickou osmistupňovou převodovkou. Nedílnou součástí každého vozu je rovněž mezinápravový diferenciál, jenž si v závislosti na různých podmínkách může rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu. Toto spektrum možností je pro nový Touareg opravdu široké, jelikož v jeden moment můžeme na jedné nápravě mít až 80 % točivého momentu.

Zajímavou pozoruhodnost činí noční vidění, díky němuž na displeji v autě můžeme vidět věci (s důrazem na lidi a zvířata), kterých bychom si za normálních okolností ani nevšimli. Tento asistenční systém je pak rozšířen částečnou funkci autonomní jízdy (očekáváme, že hlavně v jednom jízdním pruhu) a automatickou regulaci světlé výšky, podle níž si nám auto sedne až o 35 mm. To vše se neobejde bez natáčení zadní nápravy, kde je pro nás důležité číslo 37 km/h, pod jehož hranicí se nám zadní kola otáčí proti směru těch předních, což nám usnadní spoustu práce například při parkování. 

První zveřejněné ceny nového Touaregu nás odkazují na 42.990 eur. V převodu na naši měnu to dělá přibližně 1,1 milionu korun. Pokud bychom se rozhodli sáhnout po stylu Elegance nebo Atmosphere, jejichž hlavní rozdíl je hlavně mezi vnitřní výbavou a designem, pak by se tato cena mohla vyhoupnout až na 1,5 milionu. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky